הפיטורים מגיעים לטלוויזיה: ערוץ המוזיקה 24 עומד לפטר 10-12 עובדים

מחלקת הפרומו תיסגר, ואילו היקף העובדים במחלקת האינטראקטיב יצומצם ; מנכ"ל הערוץ, דן תדמור: "לאור המצב הכלכלי המדרדר ואי-הבהירות הרגולטורית כלפי הערוץ אנו נוקטים בצעדי התייעלות מתחייבים"

הפיטורים מגיעים גם לטלוויזיה: ערוץ המוזיקה 24 עומד לפטר 10-12 עובדים ממחלקת הפרומו וממחלקת האינטראקטיב, כך נודע ל"גלובס". המשמעות היא שמחלקת הפרומו תיסגר כליל, ואילו היקף העובדים במחלקת האינטראקטיב - האחראית על אתר האינטרנט של הערוץ - יצומצם. יחד עם זאת, לוח השידורים של הערוץ לא ייפגע כתוצאה מהקיצוץ הנוכחי.

ההחלטה על סגירת מחלקת הפרומו של הערוץ נובעת ככל הנראה מהעובדה שמדובר בערוץ נישה שאינו זקוק למחלקת פרומו ויכול לקבל את אותם שירותים גם באאוטסורסינג. במחלקת האינטראקטיב, כאמור, תורד הפעילות - אולם האתר ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית.

ערוץ 24, שהינו ערוץ ייעודי, סובל מאז הקמתו מבעיות כלכליות ומהפסדים. הערוץ, שנמצא בבעלות אולפני מימד שבשליטת זאב מוזס, מעסיק כיום כמה עשרות עובדים קבועים, ובנוסף מעסיק פרילאנסרים בהתאם לצרכי ההפקה המשתנים.

דן תדמור, מנכ"ל ערוץ 24, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "לאור המצב הכלכלי המדרדר ואי-הבהירות הרגולטורית הקיימת כלפי הערוץ, נוקט ערוץ 24 בצעדי התייעלות מתחייבים. הצעדים ננקטים תוך הקפדה על שמירה שלא לפגוע במגוון ובאיכות התוכניות המשדרות בערוץ, ומבלי לפגוע בלוח השידורים".

כפי שנחשף ב"גלובס", בעלי ערוץ 24 החליטו על מכירת 45% ממניותיו לזכיינית ערוץ 2 קשת, זאת במטרה לנסות ולהציל את הערוץ ואת פעילותו. לאחרונה אושרה העסקה על-ידי הרשות ההגבלים העסקיים, לאחר התייעצות בוועדה לפטורים ומיזוגים, ועתה היא מצויה באישור מועצת הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין. נדגיש כי על אף אישור הממונה על ההגבלים, שתי המועצות הציבוריות טרם נתנו את אישורן לעסקה.

גורמים בשוק הטלוויזיה הביעו לא פעם חשש כי אם העסקה לא תאושר, הערוץ עשוי למצוא את עצמו בסכנת סגירה.

כאמור, במסגרת עסקת המיזוג, רוכשת שידורי קשת ממימד ומבעלי מניות נוספים כ-45% בערוץ 24. בנוסף, מימד מקבלת אופציית Put ל-3 שנים למכירת יתרת אחזקותיה בערוץ 24 לשידורי קשת. במקרה של מימוש האופציה, תגיע קשת לבעלות של כ-89% בערוץ 24.

מבחינת קשת מדובר במהלך נכון הדומה למהלכים שקורים בעולם, לפיהם ערוצי ברודקאסט מחזיקים גם בערוצי נישה. מבחינת ערוץ 24, הסובל כאמור מהפסדים כספיים, מהלך זה של הכנסת קשת כשותפה בערוץ עשוי לחלצו מבעיותיו הכספיות.

עם פרסום הידיעה ב"גלובס" בדבר החתימה על ההסכם עם קשת אמר יוסי סטרוגו, מנכ"ל קבוצת מימד, כי "החבירה לקשת היא תנאי חשוב ביותר להישרדותו של הערוץ, ובתוך כך לקידום התרבות והמוזיקה הישראלית. חבירה של ערוץ נישה לערוץ ברודקאסט היא תנאי הכרחי אך לא מספיק במצב הקיים, ואני מצפה לתמיכתם של כל הגופים הרלוונטיים".

ערוץ המוסיקה עלה לאוויר במהלך שנת 2003, ומספר חודשים לאחר השקתו עבר שורה של משברים, ביניהם עזיבתו של המנכ"ל דאז, גיא בהר. מאז ועד תחילת שנת 2008 נוהל הערוץ באופן זמני, עד למציאת מנכ"ל קבוע - תחילה על-ידי ליאון צימן המחזיק ב-25% ממניות הקבוצה, ולאחר מכן על-ידי יוסי סטרוגו. רק בתחילת השנה הנוכחית נכנס לתפקיד מנכ"ל הערוץ דן תדמור, שקודם לכן שימש כ-15 שנה בתפקידי תוכן וניהול שונים בקבוצת "ידיעות אחרונות".

כאמור, מאז הקמתו ועד היום צבר ערוץ המוזיקה הפסדים רבים, שנאמדים על-פי הערכות בעשרות מיליוני שקלים. תקציבו השנתי של הערוץ על-פי אותן הערכות עומד על כ-40 מיליון שקל בשנה.

גורמים הבקיאים בפרטי העסקה מול קשת מציינים כי הערוץ כבר היה קרוב לסגירה, זאת בשל ההפסדים הכבדים שצבר.