תצלומי תקריב של מתקני "המוסד"

הפיתוח האחרון בגוגל עשוי להכניס תצלומים של טובי בחורינו לכל חיפוש תמים ב"יוטיוב"

גוגל הודיעה לפני ימים אחדים שהיא קושרת את יוטיוב למערכות החיפוש, כך שיהפוך להמשך ישיר של מערכת הפרסום במנוע החיפוש שלה. מעתה, בדיוק כמו בתוצאות החיפוש במנוע גוגל, יוכלו מפרסמים פוטנציאלים להתחרות על הזכות להופיע תחת מילות חיפוש שונות במנוע החיפוש ביוטיוב. בשונה מגוגל, תציע יוטיוב את הפרסום כפרסומת וידיאו אשר תופיע לפני הסרטון המבוקש.

לדוגמא: אמזון למשל, תוכל להתמודד על הופעת פרסומת שלה בפתיחה לכל קליפ של מוזיקת רוק המופיע ראשון בתוצאות החיפוש תחת המונח בו "קליפ" שביקש הגולש. בדומה למערכת AdWords הפועלת כיום במנוע החיפוש של גוגל.

לפני כשנתיים רכשה גוגל את יוטיוב תמורת סכום שיא 1.76 מיליארד דולר ומאז נראה שהיא מנסה למצוא את הדרך הנכונה ביותר לסינרגיה בין החברות. כעת נראה שהמודל העסקי אשר הוביל את גוגל למקום שבו היא נמצאת כיום יהפוך את יוטיוב למעצמת רווח חדשה בשוק.

כיום מציגה גוגל תוצאות מצוינות עוד לפני השימוש ביוטיוב כמרכז רווח מרכזי. לאחרונה דיווחה גוגל על הכנסות בגובה 5.54 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, עליה ב-31% לעומת הרבעון השלישי ב-2007.

67% ממחזור החברה הגיע מפרסום באתרים אשר בבעלותה ( 3.67 מיליארד דולר) וכ- 30% ממחזור החברה (1.68 מיליון דולר) הגיע מאתרים שותפים ברשת (דרך תוכנית אדסנס). מעניין ש- 51% ממחזור החברה ברבעון השלישי הגיע ממדינות מחוץ לארה"ב. נראה כי ברבעון הבא תוכל החברה להציג נתונים משמעותיים גם מאפשרויות רכישת הפרסום בוידיאו .

כוחות הביטחון ומנועי החיפוש

מי שאינם משתתפים בסרטונים המככבים ביוטיוב הם חיילי צבא ארה"ב. במאי 2007 אסרה מחלקת ההגנה של ארה"ב על עובדיה וחייליה להשתמש באתרים יוטיוב ומיספייס בתואנה של בעיות רוחב פס ובעיות ביטחון.

בימים שבהם ניתן לבחון באמצעות מפות גוגל את מבחר בסיסי הצבא מקרוב לא נראה כי האיסור ימנע מהאויב לאסוף חומר, אך נראה שיהווה תזכורת לחיילים שלא להשתמש ברשת האינטרנט כאזור מאובטח להעברת מידע.

על מנת שלא יאלצו להשתמש באתר הלא מאובטח הושק אתמול אתר TroopTube (http://www.trooptube.tv ), המאפשר למשתמש להירשם כחייל, חלק ממערך ההגנה של ארה"ב, משפחה של חיילים או כתומכים במערך. משתמשי האתר יכולים להעלות סרטוני וידיאו לאתר אולם עובדי פנטגון עוברים על החומרים ובודקים אותם מבחינת מוסר, זכויות יוצרים והפרה של נושאי ביטחון לאומי.

שיטוט באתר מזכיר את סרטי חג המולד בערוץ הולמרק אך נראה כי מדובר באפשרות היחידה למשפחות החיילים לתקשר עם בני המשפחה הנשלחים לתקופות ארוכות לעירק ואפגניסטן.

אצלנו, בניגוד לצבא ארה"ב, אין בעיה להעלות חומרים מכל סוג, להוסיף תמונות ממסדרים צבאיים ברשתות החברתיות ולגלוש באמצעות Google Earth למיטב בסיסינו. נסו לבקש בGoogle Earth את המונח mossad וקבלו פירוט מזעזע של מיקומים ובניינים. עם אפשרות לצילומי תקריב.

גוגל שולט אצלנו. גם כשכולם נופלים הוא ממשיך להתחזק. נראה שאפילו צבא ארה"ב כבר הבין זאת. כרגע נראה שמדובר באח הגדול של כולנו.