מנסים להגדיל חשיפה בכל מחיר? גיליונות של "דה מרקר" יחולקו חינם ב"ישראל היום"

הערכות: המהלך - לקראת סקר המדיה של TGI בעוד כחודש וחצי ; הניסיון לשווק את "דה מרקר" כעיתון נפרד הסתיים לאחרונה במספר זניח של מנויים

מתכוננים ל-TGI? המוסף הכלכלי של עיתון "הארץ", "דה מרקר", מצורף בימים אלה לחלק מהעותקים של החינמון "ישראל היום", שבבעלות המיליארדר שלדון אדלסון. על-פי הערכות, מדובר בכמה אלפי עותקים ביום שמצורפים לחינמון, ולא מן הנמנע כי בכל שבוע יצורף ה"דה מרקר" לאזור חלוקה אחר בארץ.

המשמעות של שיתוף-הפעולה היא ככל הנראה רצון של "דה מרקר" להגדיל בחודשיים הקרובים את שיעורי החשיפה, גם אם ללא תמורה כספית, כדי שאלה יבואו לידי ביטוי נקודתי בסקר המדיה של TGI המתבצע בימים אלה.

מהלך זה של חלוקת ה"דה מרקר" חינם מתקיים כבר מאז יום ראשון שעבר.

מ"ישראל היום" סרבו להגיב לידיעה. עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת "הארץ" לידיעה. מו"ל הארץ הוא עמוס שוקן וכסגנו משמש גיא רולניק, המשמש במקביל גם כעורך הכלכלי.

סקר TGI הפך עם השנים לאחד המדדים היחידים עבור מפרסמים ופרסומאים לבחון את שיעורי החשיפה של העיתונים, כמו גם תחנות הרדיו. מאחר ורק בטלוויזיה יש מדד אחד מובהק, הרייטינג, אין למפרסמים דרך אחרת לעקוב אחר שיעורי החשיפה של העיתונים.

"ישראל היום" שבבעלות אדלסון מחולק חינם כבר מזה למעלה משנה בהיקף של כ-250 אלף עותקים ביום. על אף הקשיים אליהם נכנס אדלסון בעסקי ההימורים, נאמר כי בכוונתו להמשיך ולהשקיע ב"ישראל היום", בו השקיע באופן פרטי ולא באמצעות חברת לאס ווגאס סנדס שבבעלותו. גורמים ב"ישראל היום" הבהירו לאחרונה כי הכוונות להשיק את מהדורת סוף השבוע של "ישראל היום" יבואו לידי ביטוי כבר במהלך התקופה הקרובה.

יש לזכור כי כבר כיום יש שיתוף פעולה נרחב בין החינמון של אדלסון לקבוצת "הארץ". עיקר ההדפסה של "ישראל היום" נעשית בבית הדפוס של קבוצת "הארץ" אשר אחראית גם על הפצת "ישראל היום" בחלק מהאזורים. למעשה, אדלסון הוא אחד הלקוחות החשובים ביותר של קבוצת "הארץ" ומניב לה הכנסות מוערכות של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

ה"דה מרקר" מופץ כמוסף הכלכלי בתוך עיתון "הארץ", והניסיון לשווקו כעיתון נפרד לאחרונה, הסתיים בכמות זניחה יחסית של מנויים.