כתב אישום נגד עו"ד רון נעים: גנב 1.8 מיליון שקל מחברה-בת של קונצרן כור

ב-2004 הגישה סולכור, חברה-בת של כור, תביעה אזרחית בסך 3 מיליון שקל נגד נעים בגין גניבה ; נעים טען בתגובה כי הנהלת החברה חייבת לו כ-10 מיליון שקל ומנסה להכפיש את שמו ; התביעה טרם הוכרעה

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד עו"ד רון נעים, בן 49 מהרצליה, המואשם בגניבת כ-1.8 מיליון שקל מלקוחות. נעים היה בעל משרד ברחוב הרברט סמואל בתל-אביב.

באמצעות עו"ד רות ארז מפרקליטות מחוז תל-אביב נטען, כי נעים ייצג בהליכים משפטיים שונים את חברת "סולכור חברה לשיווק וקניות", חברה-בת של כור תעשיות. באחד ההליכים נפסקו לזכותה כ-2 מיליון שקל. הנתבעים שילמו את הסכום בשני צ'קים, כאשר נעים פתח חשבון נאמנות בו הפקידם, מבלי שהוא מספר על כך לסולכור.

בהמשך העביר נעים לסולכור צ'ק בסך 500 אלף שקל בלבד, וטען כי זה הסכום שנגבה בהליכי ההוצאה לפועל וכי הטיפול בגבייה נמשך. "נעים גנב את כספי החברה בכך שפעל בחשבון כראות עיניו, ללא קבלת הוראות החברה ושלא בידיעתה, מכר וקנה ניירות ערך ומשך כספים מהחשבון בהוראתו ולשימושו, עד לאיפוסו ולסגירתו", נקבע.

הגניבה התגלתה רק כשבית המשפט העליון קיבל את ערעור הנתבעים וחייב את סולכור להשיב את 2 מיליון השקלים שקיבלה. היועץ המשפטי של סולכור, עו"ד שלמה הלר, עיין בתיק בית המשפט, וכך נודע לו על התשלומים שבוצעו בלא ידיעת החברה.

ב-2004 הגישה סולכור תביעה אזרחית בסך 3 מיליון שקל נגד נעים, בגין הגניבה האמורה. נעים טען בתגובה כי מנכ"ל כור, יונתן קולבר, והנהלת החברה חייבים לו כ-10 מיליון שקל, ובמקום לשלם הם מנסים להכפיש את שמו. התביעה טרם הוכרעה. את תגובתו של נעים לא ניתן היה להשיג.