שלמה שמלצר יקדים את מועד הפירעון הקרוב של אחת מסדרות האג"ח - בהיקף 78 מיליון שקל

המהלך נעשה על רקע מצוקת הנזילות בשוק האג"ח הקונצרניות והחשש ממשבר בענף הליסינג ; הפירעון המוקדם - של סדרה ח'

על רקע משבר האמון בשוק האג"ח הקונצרניות, והחשש מהאטה חריפה בענף הליסינג, פרסמה היום (ב') שלמה החזקות (לשעבר ניו-קופל) העוסקת בהשכרת כלי רכב ובליסינג, הודעה מעודדת לשוק.

החברה, שבשליטת שלמה שמלצר, הודיעה כי בכוונתה להקדים את מועד הפירעון הקרוב של האג"ח שלה מסדרה ח', בהיקף של 78 מיליון שקל, המהווה כשליש מסך סדרת האג"ח. מועד הפירעון המקורי אמור להתרחש בעוד שלושה חודשים, והחברה מתכוונת לפעול להקדמת התשלום בהקדם. ההחלטה, יש לציין, טעונה עדיין אישור מצד בעלי המניות.

בנו של שלמה שמלצר, אסי, המכהן כדירקטור בחברה, מחזיק בכמיליון יחידות מהסדרה (מתוך 202 מיליון יחידות), כך שאישור העסקה ייעשה במסגרת אישור עסקת בעלי עניין.

בדומה לחברות רבות אחרות בשוק, גם האג"ח של שלמה החזקות סבלה מירידות חדות בתקופה האחרונה, וכיום והיא נסחרת בתשואה של קרוב ל-40%. על רקע ההודעה, נסחרה היום האג"ח מסדרה 8 בתנודתיות ובמחזור גבוה מהממוצע. בסוף היום ננעלה האג"ח בעלייה של 0.9%. לעומת זאת האג"ח מסדרה 7 דווקא ירדה ב-6%.

בהודעתה לבורסה ציינה החברה כי ברשותה מלוא הסכום לפירעון, וכי היא אינה מייעדת לו שימוש אחר. עוד מצוין בהודעה כי הקדמת הפירעון מעידה על מצבה הפיננסי של החברה, ותסייע לה לגייס מקורות מימון נוספות לפעילותה.

יותר טוב מרכישה עצמית

מנכ"ל שלמה החזקות, ניר גלילי, הדגיש כי המטרה המרכזית של המהלך היא לחזק את האמון מצד שוק ההון. "בשעה שחברות במשק דוחות את מועד פירעון האג"ח, החלטנו מתוך מחויבות כלפי המשקיעים להקדים את מועד הפירעון", אמר.

"במצב השוק כיום, כאשר המוסדיים נאלצים למכור אג"ח ללא הבחנה עקב פדיונות וצרכי נזילות, אנו חושבים שראוי שנקל על בעלי האג"ח שלנו, ביצירת נזילות על-ידי הקדמת התשלום", הוסיף גלילי.

כזכור, בתקופה האחרונה, סובל שוק האג"ח הקונצרניות מירידות שערים חדות. מדד התל-בונד 60 נפל בשלושת החודשים האחרונים ביותר מ-20%. הירידות החדות נובעות מחשש של המשקיעים מיכולת החזר החוב של חלק מהחברות, וכן מכך שהשוק מתאפיין בנזילות נמוכה, כך שפעמים רבות נאלצים חלק מהמשקיעים למכור את אחזקותיהם גם במחיר של ירידה דו-ספרתית.

חברות רבות מנצלות את הירידות ומבצעות רכישה עצמית של האג"ח, ובכך הן למעשה רוכשות את החוב שגייסו במחיר נמוך, מה שאפשר להן לרשום רווחי הון נאים. צעד כזה אמנם מספיק למשקיעים נזילות, אך ברוב המקרים קונות החברות את החוב בזול וגורמות למשקיעים להכיר בהפסד.

במהלך הנוכחי של שלמה החזקות תשלם החברה, לשם שינוי, את המחיר המלא של האג"ח בהתאם לשווי לפיו גייסה. "במצב שוק ההון כיום, החלטה זו תגביר את אמון המשקיעים בחברה, יותר מאשר רכישה עצמית של אגרות חוב", אמר גלילי.

שלמה אחזקות העוסקת בהחכרת והשכרת כל רכב, נחשבת למובילה בשוק הליסינג הישראלי. יחד עם זאת, לאחרונה עולה חשש למצב שוק הליסינג בעקבות המיתון במשק. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם רווח של 42 מיליון שקל, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-190 מיליון שקל לאחר שאיבדה מתחילת השנה יותר מ-70% משוויה.

[לאתר אפיקים סולידיים]