בקשה לייצוגית נגד בנק מזרחי-טפחות: גובה דמי ניהול ני"ע עודפים

התובע מאשים את הבנק בהתנהלות לקויה, בלתי הוגנת ושלא כדין בכל הקשור ל-3 תחומים - מט"ח, ניירות ערך וניהול חשבון עו"ש

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד בנק מזרחי-טפחות בהיקף של כ-130 מיליון שקל. התובע, איתן אלחדז, מאשים את הבנק בהתנהלות לקויה, בלתי הוגנת ושלא כדין בכל הקשור ל-3 תחומים - מט"ח, ניירות ערך וניהול חשבון עו"ש.

בתחום המט"ח טוען התובע כי הבנק חייב את חשבון העו"ש שלו בסכום המס שהגיע ממנו בגין רווח ההון שנצבר בפיקדון המט"חי, למרות שחשבון העו"ש השקלי היה בחובה. לדבריו, היה על הבנק לנכות את המס מסכום הריבית המצורף לפיקדון המט"חי, מבלי להגדיל את יתרת החובה בחשבון העו"ש.

בנוגע לתחום ניירות ערך, טוען התובע, כי הבנק גבה ממנו דמי ניהול פיקדון ניירות ערך במלוא הסכום המינימאלי של 26 שקל, בהתעלם מכך שבמהלך אותו רבעון גבה הבנק כבר דמי ניהול בסך של 21.2 שקל בגין 4 מכירות של ניירות ערך, שבגין כל אחת מהן נגבתה עמלת מינימום של 5.3 שקל. לדבריו, הבנק גם גבה ממנו דמי ניהול נ"ע בגין תקופה בה לא החזיק כלל חשבון ניירות ערך.

בנוגע לתחום ניהול חשבון עו"ש, טוען התובע באמצעות עו"ד איל גולדנברג, שלמרות שהוא לא החזיק בכרטיס חיוב, גבה ממנו הבנק את עמלת משיכת המזומנים ואת עמלת איחזור המידע בתעריף המלא ולא בשיעור מחציתו בלבד, כפי שהיה אמור לגבות.

לדברי התובע, הסעד המגיע לכל אחד מלקוחות הבנק הוא החזר של סכום דמי ניהול ניירות ערך העודפים שנגבו ממנו, ופיצוי על ההפסד שנגרם בשל אי הכרה בהוצאות. טרם התקבלה תגובת הבנק. (ת.א. 2213/08).