גיא מרוז ואורלי וילנאי נגד ועידת התביעות: "מנסה לסתום פיות"

הגישו בקשה לחשיפת מסמכים של ועידת התביעות, במסגרת ההליך המשפטי בין הצדדים בעקבות הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" ; ועידת התביעות: "כל המסמכים הקשורים לפעילותנו מופיעים באתר הוועידה"

חברת שמיים ויוצרי הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת", אורלי וילנאי-פדרבוש וגיא מרוז, הגישו לבית המשפט בקשה לחשיפת מסמכים ומידע על ועידת התביעות. בפנייה לבית המשפט הם טוענים כי "ועידת התביעות חוטאת למטרה לשמה הוקמה, מנסה לסתום פיות והגישה כתב תביעה מעורפל וחסר ביסוס".

שמיים, וילנאי ומרוז, שעובדים בימים אלה על סרט המשך ל"מוסר השילומים" ול"מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" שיוקרן ביום השואה הקרוב, טוענים בבקשה כי יש לדחות את ניסיונותיה הדחוקים של ועידת התביעות לערער את הבסיס האיתן עליו הושתת הסרט ואת מאמציה ליצור דה-לגיטימציה וסתימת פיות, בניסיון לחסום את השמעת הטענות הקשות שבפי יוצרי הסרט.

הבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עוה"ד יורם בונן, עודד רביבו ודורון זיו-אב ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', באה בהמשך לתביעת דיבה שהגישה ועידת התביעות כנגד שמיים, וילנאי ומרוז בהיקף של 4 מיליון שקל, ובה דרישה מוועידת התביעות לחשוף שורה של מסמכים הקשורים לתביעה שהגישה הועידה כנגד יוצרי הסרט "מוסר השילומים - המלחמה נמשכת", וכן מידע בנוגע לאופן התאגדותה של ועידת התביעות ולזיקה בינה לבין הארגונים המרכיבים אותה.

עוד נכתב בבקשה כי העדפתה של הוועידה להקצות כספים למטרות שונות שאינן סיוע ישיר לניצולי השואה חוטאת למטרה העיקרית לשמה הוקמה, וכי ביקורת דומה לזו של יוצרי הסרט אומצה לאחרונה על-ידי ועדת החקירה הממלכתית בראשות שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר.

עוד מציינים שמיים, מרוז ווילנאי כי התביעה שהגישה הוועידה נגדם כוללת מסכת האשמות מופרכת ומתלהמת, וזאת על מנת להסוות אמת פשוטה וברורה: הסרט ("מוסר השילומים") משקף את המציאות ומותח ביקורת לגיטימית על ועידת התביעות, וכל תכליתו של כתב התביעה היא ניסיון נפסד לסתימת פיות.

כזכור, ועידת התביעות הגישה תביעת דיבה נגד יוצרי ומפיקי הסרט, ששודר ביום השואה האחרון על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת ועל-ידי חברת הלוויין yes.

בהמשך לבקשה שהוגשה היום, טוענת בתגובה ועידת התביעות כי הסרט "מוסר השילומים" הוא עלילה דוחה ומעוותת, שנועדה לקדם את האינטרסים העצמיים של יוצריו באמצעות מסע הרס חסר תקדים.

"הטענה הבזויה לפיה ועידת התביעות מונעת כספים מניצולי שואה היא עלילה הגובלת באנטישמיות. פדרבוש ומרוז ממשיכים לחלל את חובתם העיתונאית כלפי האמת, והנזק הפוטנציאלי שהם במו-ידיהם גורמים לניצולי השואה הוא קשה ביותר", נמסר מהוועידה.

ועידת התביעות טוענת עוד כי הבקשה לגילוי מסמכים הינה עוד טריק במטרה למשוך זמן בטרם יגישו את כתב ההגנה שלהם, משום שהשניים יודעים כי לעולם לא יצליחו להוכיח בעובדות את השקרים והסילופים שהציגו בסרטם. "הבחירה של הנתבעים לנקוט במהלכים פרוצדוראליים כדי לסרבל את הדיון, מלמד על כך שאין להם הגנה וביסוס עובדתי לטענות שהציגו בסרט. כל המסמכים הקשורים לפעילותה של ועידת התביעות גלויים לציבור ומופיעים באתר האינטרנט של הוועידה".