המשטרה: ברשות המסים לא משתפים פעולה במאבק בארגוני הפשיעה

לדברי תת-ניצב דודו מנצור, עובדי הרשות דורשים תוספת סיכון בעבור הסכמתם לשתף פעולה עם יתר רשויות אכיפת החוק במלחמתן בארגוני הפשיעה ; הכחיש כי למשטרה היה מידע קונקרטי על חיסולו של יעקב אלפרון

סגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, תת-ניצב דודו מנצור, אמר היום (ב') כי בחודשים האחרונים מסרבת רשות המסים לשתף פעולה עם יתר רשויות אכיפת החוק במלחמתן בארגוני הפשיעה, וזאת משום שעובדי הרשות דורשים תוספת סיכון לשכרם בעבור הסכמתם לשתף פעולה.

מנצור אמר את הדברים במהלך דיון בנושא היערכות המשטרה למלחמה בארגוני הפשיעה, שקיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס (עבודה), הבטיח כי יפנה לשר האוצר ולמנהל רשות המסים כדי לפתור את הבעיה הכספית.

תנ"צ מנצור אמר כי "מטרתה של המשטרה היא למוטט את ארגוני הפשיעה על-ידי ריסוק התשתית הכלכלית שלהם". הוא ציין את שיתוף-הפעולה עם רשות ניירות ערך והרשות לאיסור הלבנת הון, ואמר כי פעילות המשטרה הביאה עד כה למאסרם של 500 עבריינים, החברים בארגוני פשיעה ונמצאים כיום במאסר.

עם זאת, הוסיף, כיום קיימים 100 תקנים של שוטרים ביחידת החקירות הארצית "להב 433", שאינם מאויישים עקב מחסור בכוח-אדם. "אין כאן זבנג וגמרנו. יש אמנם הרבה מידע על הארגונים, אבל הקושי הוא בהפיכתו לראיות. גם אם תקנים אלה יאוישו, את התוצאות נראה רק בעוד שנתיים-שלוש", ציין. כן הכחיש מנצור פרסומים כאילו למשטרה היה מידע קונקרטי על חיסולו של יעקב אלפרון.

חברי הכנסת מתחו ביקורת בדיון בוועדה על המשטרה. "הרצח הבא הוא רק עניין של זמן. השאלה היחידה היא מתי, איפה וכמה אנשים ייפגעו", אמר פינס. "אין כיום מספיק הרתעה כלפי ארגוני הפשיעה. המשטרה חייבת למגר את התופעה ולהחזיר את הביטחון האישי אם תציב את הנושא בראש בסדר העדיפויות שלה".

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) היה חריף ממנו, ואמר כי "מדובר בכישלון מתמשך, פעם אחרי פעם המשטרה נכשלת במבחן התוצאה".