חברת המחקר iSuppli: לאנשים יש פחות כסף - מכירות המחשבים האישיים יירדו

המצב הכלכלי צפוי להוריד את הצמיחה בשוק זה ב-2009 מ-11.9% ל-4.3% ; יחד עם זאת, iSuppli מאמינה ששוק המחשבים הניידים יגדל דווקא ב-15% בשל המומנטום שמקנה שוק הנטבוקים (Netbook)

חברת המחקר iSuppli חותכת את התחזיות שלה למכירות מחשבים אישיים לשנת 2009.

החברה מציינת שהמצב הכלכלי צפוי להוריד את הצמיחה בשוק זה מ-11.9% ל-4.3%, אולם התחום צפוי להתאושש ב-2010. "התוצאה של המשבר הפיננסי היא שלאנשים יש פחות כסף לבזבז, מה שפוגע בשוק המחשבים האישיים", מסביר מתיו ווילקנס, אנליסט ב-iSuppli לאתר TG Daily.

שוק המחשבים זכה לצמיחה קבועה בשיעור של 10% בחמש השנים האחרונות, ושיעורי הצמיחה של 2008 כבר עכשיו הצליחו לפגוע במגמה הזו.

יחד עם זאת, iSuppli מאמינה שבעוד שבשנה הבאה שוק המחשבים האישיים יצטמצם, שוק המחשבים הניידים יגדל דווקא ב-15%. הסיבה לצמיחה בענף הניידים הוא המומנטום ממנה הוא נהנה בזכות שוק הנטבוקים (Netbook).

מחשבים אישיים אלה נמכרים במחירים זולים מאוד ביחס למחשבים ניידים רגילים וזו הסיבה העיקרית לאטרקטיביות שלהם. iSuppli צופה שב-2010 שוק המחשבים יצמח ב-7.1%, בניגוד לתחזיות הקודמות שצפו צמיחה של 9.4%.

תחזית אחרת של חברת ג'י. גולד צופה בעיות גם לשוק המחשבים הניידים, עקב העלייה הגבוהה בשימוש של טלפונים חכמים בבתי עסק.

בסקר שערכה החברה נמצא שבשלוש השנים הבאות החדירה של הטלפונים החכמים תגדל פי 4 מזו של המחשבים הניידים. הסקר בדק 340 בתי עסק גדולים וקטנים בצפון אמריקה ובמערב אירופה.