במזרחי-טפחות נערכים למשבר: יעד תשואה שנתית של 18% יידחה בשנה נוספת - עד 2013

הבנק יפרוס את התוכנית האסטרטגית על פני שנה נוספת בגלל השתנות התנאים המאקרו כלכליים ; מוקדם יותר פורסם ב"גלובס" כי דירקטוריון הבנק מתכנס כדי לאשר את המיזוג עם בנק אדנים

דירקטוריון מזרחי-טפחות בראשות יעקב פרי, דן היום (ב') בהיערכות הבנק למשבר הפיננסי העולמי והשלכותיו הצפויות על המשק הישראלי בכלל ועל מערכת הבנקאות המקומית בפרט.

על-פי המלצת ההנהלה, החליט הדירקטוריון על פריסת התוכנית האסטרטגית על פני שנה נוספת, קרי, עד 2013. המנכ"ל אלי יונס אמר בדיון, כי התוכנית המקורית שאושרה בדצמבר 2007 הגדירה יעד תשואה להון של 18%, אליו אמור היה הבנק להגיע בשנת 2012 באמצעות מספר מנועי צמיחה אורגניים והנחות יסוד מקרו-כלכליות ובהן שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 4%-3% למשק הישראלי.

לדבריו, המשבר הפיננסי העולמי והשלכותיו על כלכלות העולם ובהן ישראל הביאו להקטנה משמעותית בתחזיות הצמיחה בתל"ג לשנת 2009, כאשר ההערכה הרווחת היום היא, כי המשק הישראלי יצמח בשנה הבאה בשיעור של כ-1.5% בלבד עובדה שתשפיע גם על תוואי הגידול ברווחיות הבנק.

"במצב שכזה, אך טבעי שיישום התוכנית האסטרטגית ייפרס על פני שנה נוספת מתוך ציפייה, כי כבר בתחילת 2010 יחל המשק במהלך של התאוששות ויחזור לשיעור צמיחה גבוה יותר כך שהבנק יוכל להגיע ליעד תשואה להון של 18% בשנת 2013". אמר יונס.

יונס הבהיר, כי לבד מפריסת תוכנית העבודה על פני שנה נוספת בגלל השתנות התנאים המאקרו כלכליים, לא יחול כל שינוי בתוכניות הצמיחה וההתרחבות של הבנק בשנים הבאות. בנוסף, החליט הדירקטוריון להאריך בשנתיים את תקופת מימוש האופציות ליותר מ-300 מנהלים בבנק.

בעניין זה אמר יונס, כי תוכנית האופציות הושקה מלכתחילה כמהלך מקביל לתוכנית האסטרטגית, מתוך רצון להדק את הזיקה בין עמידה ביעדי הבנק למנגנון התגמול לקבוצת המנהלים בו.

מוקדם יותר פורסם ב"גלובס" כי דירקטוריון הבנק מתכנס כדי לאשר את המיזוג עם בנק המשכתאות הקטן שבשליטתו, בנק אדנים, לתוך מזרחי טפחות. לאדנים 10 סניפים ו-141 עובדים. רובם המכריע ייקלטו בתוך מזרחי טפחות, כאשר המותג עצמו יישמר. נציין, כי זו פעם ראשונה שהמערכת הבנקאית מבצעת מהלך הקשור במשבר העולמי.