אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, הותקף ע"י אלמונים מחוץ לביתו שבת"א

(עדכון) - הסיבה לתקיפה עדיין לא ברורה, אך ההערכות הן כי מדובר בתקיפה על רקע מקצועי ; ניר, המוגדר כפצוע קל-בינוני, מאושפז באיכילוב ; שלח הבוקר מייל לעובדי קשת: "לא נעים ואפילו כואב, אבל יש נוף מהחלון"

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, יישאר גם היום (ג') באשפוז בבית-החולים איכילוב שבתל-אביב. על אף שמצבו בעקבות התקיפה האלמונית אתמול מוגדר קל, הוחלט כי הוא יושאר להשגחה גם היום. המשטרה פתחה כבר אתמול בחקירה, אולם בשלב זה נסיבות התקיפה אינן ידועות.

על-פי הערכות, הסיבות לתקיפה הינן על רקע מקצועי ולא על רקע אישי. יחד עם זאת, עדיין לא ברור לחוקרים מה המניע לתקיפה, והאם יש קשר לתחקיר שפורסם על-ידי קשת או שעתיד להתפרסם - או קשר כלשהו לתוכנית טלוויזיה המשודרת בזכיינית.

כאמור, אתמול (ב') לפנות ערב תקפו שני אלמונים את ניר בעודו מטייל עם כלבו באזור מגוריו בתל-אביב. התוקפים קראו לניר בשמו על מנת לזהותו. ניר השיב להם בחיוב כשקראו בשמו, אולם נעשה על-ידם בירור נוסף כשנשאל אם הוא אכן "אבי ניר, מנכ"ל קשת". כשניר השיב בחיוב על השאלה - תקפו אותו השניים באלות.

ניר פונה לבית-החולים איכילוב באמצעות אמבולנס לאחר שנמצא על-ידי אחד משכניו. מצבו מוגדר קל, והוא סובל מחבלות ושברים בחלקי גופו. הוא נשאר לאשפוז במהלך הלילה, ואינו צפוי להשתחרר היום מבית-החולים.

מקשת נמסר כי הממצאים כרגע הם חבלה ביד, באצבעות ובפנים, וכי המשטרה פתחה בחקירה והנסיבות אינן ידועות. בעקבות התקיפה הגיש ניר תלונה במשטרה.

יו"ר קשת, מוזי ורטהיים, הביע אמש זעזוע עמוק מהמקרה ומסר בתגובה: "אנו מצפים מהמשטרה לפתוח בחקירה יסודית, לפענח את המקרה ולמצות את הדין עם התוקפים. אני מאחל לאבי ניר החלמה מהירה, ומחזק את ידי משפחתו ועובדי קשת".

הבוקר התייחס ניר לראשונה לאירוע, במייל שכתב לעובדי קשת: "שלום חברים, כאן המבזקן מאיכילוב. מדווח שלא נעים ואפילו כואב. אבל יש נוף מהחלון, וביום בהיר כזה רואים את רמת החי"ל. מתגעגע ומודה לכולם על האיחולים והדאגה, אבי ניר".

במסגרת שיחות שערך היום עם אנשי קשת הביע ניר את תודתו לכל עמיתיו למקצוע בשדרת התקשורת, שהזדעזעו ודרשו בשלומו גם מחוץ לחברה.

נשיא קשת, אלכס גלעדי, מסר: "הגיע הזמן לעצור את שיטפון האלימות שהגיע אמש לעמוד התווך של תקשורת בישראל. מדובר בפגיעה אנושה באושיה מרכזית של הדמוקרטיה הישראלית, היא התקשורת המשתקפת במנכ"לו של זכיין השידור החשוב בישראל. כאשר אדם מותקף בעקבות עיסוקו, על המשטרה להשקיע מאמצים כבירים - אחרת נתמודד עם סוף עידן התקשורת החופשית".

עוד הוסיף גלעדי: "בבית-החולים שוכב לא רק עמיתי למקצוע אלא גם חבר קרוב שזכיתי לראותו עולה כפורח. אבי הוא איש חזק, הוא יחלים והוא יעמוד בזה - אך האם אנחנו נעמוד בזה כחברה?"