מכרז לא כלכלי? טענות נגד המכרז לזיכיון הפרסום על בילבורדס בת"א

לאחר שמכרז שילוט החוצות בירושלים נכשל - גיא ברעם, מנכ"ל ברעם פרסום מקורי, טוען כי גם למכרז הבילבורדס בת"א לא יתקבלו הצעות

האם המחזה של מכרז נטול משתתפים, כפי שהיה במכרזי השילוט בירושלים ובתל-אביב, עומד לחזור על עצמו? ל"גלובס" נודע כי ברשות לפיתוח כלכלי תל-אביב-יפו, העורכת בימים אלה את המכרז לזיכיון על הבילבורדס בתל-אביב, התקבל מכתב מגיא ברעם, מנכ"ל ברעם פרסום מקורי, בו הוא קובל כי התנאים המסחריים של המכרז הופכים אותו ללא כלכלי. לדבריו, אם התנאים המסחריים של המכרז לא ישונו - עלולה העירייה למצוא את עצמה שוב עם מכרז נטול משתתפים.

בתל-אביב יש כ-80 מתקני בילבורדס, והזיכיון עליהם היה ב-5 השנים האחרונות בידי חברת השילוט רפיד. תוקף הזיכיון הסתיים לפני כחצי שנה.

במכתב שהגיע ל"גלובס" מזכיר ברעם כי התשלומים המינימליים שנדרשים מהמציע הם סכום קבוע של כ-3.8 מיליון שקל לשנה, בתוספת הפקות לעירייה שעלותן כמיליון שקל בשנה, והקמת 8 מתקנים לשימוש בלעדי של העירייה בעלות של מאות אלפי שקלים.

"הסכום המצטבר הופך להערכתנו את המכרז ללא כלכלי, ולכן לסכנה של השתתפות מצומצמת של מתחרים, אם בכלל. בהקשר זה נזכיר לך כי רק לאחרונה מכרז הפרסום בירושלים, שאופיין בתנאים דומים, בוטל לאחר שנתברר כי לא הוגשו הצעות למכרז".

"המכרז בירושלים בוטל בין היתר גם לאור העובדה כי הוא ריכז את מרבית מתקני הפרסום לסוגיהם בעיר תחת הפעלה של זכיין אחד", מזכיר ברעם, ושולח רמז עבה לכך שבתל-אביב מחזיק כבר זכיין אחד - חברת ג'י סי דקו, את הזיכיון לרוב מתקני הפרסום בעיר. "לא ברור למקרא מסמכי המכרז שפרסמתם אם אפשרות כזו נלקחה בחשבון ומה הסטטוס בתל-אביב".