הסכם שת"פ בין חברת החשמל לבטר פלייס: תקבל אופציה להקמת תשתית הטעינה

חברת החשמל עשויה להעביר בעתיד חלק מצי הרכב שלה לכלי רכב חשמליים ; בענף מעריכים כי ההסכם תלוי בקבלת אישור מרשות ההגבלים העסקיים

חברת החשמל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם בטר פלייס של שי אגסי והחברה לישראל. ההסכם כולל ייעוץ של חברת החשמל להקמת התשתית ונקודות הטעינה ובנוסף, החברה קיבלה אופציה להשתלב בביצוע העבודות להקמת התשתית. מקורבים לחברת החשמל ציינו כי "חברת החשמל לא חייבת לבצע את העבודות בעצמה אלא לספק שירותי ניהול וקבלנות משנה לבטר פלייס כמו בפרויקטים רבים עליהם היא עובדת."

ל"גלובס" נודע כי חברת החשמל תפעל להטמיע את תשתית הרכב החשמלי במתקניה כפיילוט, כולל הקמת נקודת טעינה במשרדי הדירקטוריון בתל אביב.

בנוסף, עשויה החברה להעביר בעתיד חלק מצי הרכב שלה, לכלי רכב חשמליים. בענף מעריכים כי ההסכם תלוי בקבלת אישור מרשות ההגבלים העסקיים בשל העובדה, שחברת החשמל נחשבת מונופול.

יצוין כי על פי המודל העסקי של בטר פלייס, שנחשף לראשונה ב"גלובס", היא מגייסת במדינות בהן היא פועלת שותפות מקומיות, בדגש על ספקיות אנרגיה. עם זאת החברה הודיעה בעבר כי כאשר היא תקים את הרשת היא תתמקד ברכישת ממקורות מתחדשים. לחברה לישראל יש תוכניות מקיפות לפעול בארץ כיצרנית של אנרגיה ממקורות מתחדשים.

מבטר פלייס נמסר בתגובה כי "חברת החשמל ובטר פלייס בוחנות את תחום עבודות החשמל בשטחים ציבוריים כחלק מהפיילוט שאנו עורכים. החברות ישתפו פעולה בהקמת הפיילוט לתשתית הטעינה של כלי רכב חשמליים".

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "החברה רואה חשיבות רבה בקידום פרויקט חשוב זה ותעשה כל מאמץ לקידום הנושא כפי שנקבע בחוזה שנחתם בין הצדדים". בחברה מסרבים להתייחס לנושאים המסחריים בהסכם בטענה לסודיות.