העידן שאחרי ג'רי יאנג: אייקן הגדיל אחזקתו ביאהו ל-5.4% - והמניה זינקה בכמעט 9%

הנהלת יאהו מחפשת כעת מחליף למנכ"ל ג'רי יאנג, שהודיע החודש על פרישתו ; אייקן היה מתומכי המיזוג בין מיקרוסופט ליאהו, שלבסוף לא יצא לפועל ; במהלך המו"מ עם מיקרוסופט איים אייקן להדיח את יאנג אם זה ימנע את המיזוג

המניה של יאהו זינקה אתמול (ו') לאחר שהמיליארדר קארל אייקן הודיע כי הוא הגדיל את האחזקה שלו בחברת האינטרנט. בתחילת החודש התפטר מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, לאחר שמועצת המנהלים של החברה הביעה חוסר שביעות רצון ממצב החברה ומהטיפול של יאנג בהצעת הרכש של מיקרוסופט , שרצתה לקנות את יאהו וחזרה בה לאחר שהמגעים בין הצדדים כשלו. המנכ"ל גם ניסה לגבש עסקה חלופית עם גוגל , אך גם השיחות הללו לא הבשילו.

לפי מסמכים שנחשפו, אייקן רכש 6.8 מיליון מניות של יאהו במהלך שלושה ימים בשבוע החולף. תמורת המניות הוא שילם 67 מיליון דולר בקירוב. לאחר הרכישה הזו, אייקן מחזיק כעת בנתח של 5.4% ביאהו, כ-75.6 מיליון מניות, ששוויין המוערך, לפי מחיר הסגירה של המניה ביום ו', הוא 870 מיליון דולר.

לפני מספר חודשים, כאשר מיקרוסופט הגישה הצעת רכש להנהלת יאהו, אייקן היה התומך הקולני ביותר בעסקה כזאת בקרב בעלי המניות של יאהו. בין היתר הוא איים להצטרף למיקרוסופט בניסיון להדיח את המנכ"ל יאנג במטרה להוביל עסקה בין יאהו למיקרוסופט. ענקית התוכנה של ביל גייטס הציעה לרכוש את יאהו תמורת 47.5 מיליארד דולר.

אייקן ויתר על כוונתו להדיח את יאנג לאחר שהוא הצטרף למועצת המנהלים של יאהו בקיץ האחרון והוא החל לצבור עוד מניות של החברה במהלך המו"מ בינה לבין מיקרוסופט על אפשרות של מיזוג.

החודש הודיע יאנג על פרישתו מכיסא המנכ"ל אך טרם מונה לו מחליף.

יאהויאהו

מניית יאהו עלתה ביום ו' ב-8.8%, 93 סנט, ונסגרה במחיר של 11.51 דולר.