לא רק ב-HOT: החדשות המקומיות ישודרו גם ב-yes

החדשות, ששודרו עד כה רק בערוץ 3 בכבלים, ישודרו כעת גם באפיק 98 בלוויין

לא רק ב-HOT : מעתה יכולים גם מנויי חברת הלוויין yes לצפות בשידורי החדשות המקומיות בערוץ השידור הקהילתי 98. המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה על העברת שידור החדשות המקומיות מערוץ 3 בחברת HOT לערוץ 98 הנצפה גם על-ידי מנויי yes. החלטה זו תיכנס לתוקף ב-1 בינואר.

המשמעות היא שחברת HOT תמשיך להיות אחראית על מימון הפקת החדשות המקומיות, שכן הוראות הרישיון מטילות את חובת הפקת החדשות המקומיות על בעל הרישיון לשידורי כבלים. יחד עם זאת, משרד התקשורת והמועצה פועלים להסדרת החקיקה, באופן שמשנת השידורים 2009 המחויבות תתחלק באופן שוויוני יותר כאשר הכוונה בטווח הארוך היא להסדיר את הפקת החדשות המקומיות באמצעות השידור הציבורי.

כזכור, בסוף 2006 נגמרה חובת הכבלים לשדר חדשות מקומיות. אולם מתוך רצון לשמור על החדשות המקומיות, הוחלט כי מתוך התמלוגים ש-HOT משלמת למדינה היא מקזזת את ההוצאה על החדשות המקומיות, כ-25 מיליון שקל בשנה.

ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אמר היום (א') כי "ערוץ השידור הקהילתי הוא המקום שבו כל אחד מאיתנו יכול לראות את הסיפור והחדשות של הקהילה שלו והשכונה שלו. החדשות המקומיות משלימות את התמונה הזו, וממשיכות את ביסוס מקומו של השידור הקהילתי בערוץ 98, שבמהלך השנה האחרונה הופך יותר ויותר רלוונטי". החדשות המקומיות, המופקות על-ידי רשות השידור, משודרות חמישה ימים בשבוע, וכוללות מהדורה בשפה הערבית שכבר משודרת כיום בערוץ 98. השידורים הקהילתיים הם משדרי טלוויזיה המופקים בידי פעילים מתנדבים.

מ-HOT נמסר בתגובה כי היא מצטרפת להחלטת המועצה וחושבת כי ישנם יתרונות רבים לשידור החדשות המקומיות בערוץ הקהילתי.