Touch Pro של HTC - סלולרי חכם עם מקלדת נוחה

מדובר בטלפון מוצלח הנמכר רק בשוק הפתוח ומתאים לכל מי שמחפש סמארטפון עם מקלדת מלאה ונוחה ■ יתרונותיו בממשק מצוין, בדפדפן אינטרנט ידידותי וב-GPS, וחסרונותיו בהיותו כבד וקצת איטי, ובהיעדר תאורה על הכפתורים בעברית

HTC הפכה בשנה האחרונה מחברה אלמונית המייצרת טלפונים עבור חברות אחרות, למותג מוכר המתמחה בטלפונים חכמים. לאחרונה השיקה HTC את ה-G1, הטלפון הראשון בעולם המגיע עם מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל ובכך ביססה החברה את מעמדה בעולם הסלולר. המכשיר האחרון של החברה בארץ הוא ה-Touch Pro, ממשיכו של דגם ה-Diamond המצוין.

מקלדת: ההבדל המהותי בין שני הדגמים היא מקלדת ה-QWERTY (מקלדת הבנויה על-פי סדר האותיות במחשב). המקלדת הזו נשלפת בעת הצורך מגב המכשיר ומאפשרת הקלדת נוחה יותר מהמקלדת הוירטואלית הנמצאת כאן, בה צריך להקליד באמצעות עט מגע. בסך הכול, מדובר במקלדת מוצלחת, אולם הבעיה הגדולה היא התאורה האחורית, המאירה רק על האותיות הלועזיות ולא העבריות, מה שמקשה על השימוש בה במקומות חשוכים.

Touch Pro של HTC

סוללה: שינוי נוסף בפרו לעומת הדיימונד הוא הסוללה, שהפכה לעבה יותר אבל מספקת שעות רבות של עבודה. על תוספת הזמן הזו אתם תשלמו במשקל: 165 גרם בפרו לעומת 110 גרם בדיימונד ועובי של 18.1 מ"מ בפרו לעומת 11.5 מ"מ.

ממשק: ממשק ה-TouchFLO 3D של הפרו הוא הדבר הכי קרוב שאתם יכולים לקבל לאייפון בארץ. עמוד הבית כולל חיווי מדליק של שעון, גישה מהירה לאנשי הקשר המועדפים שלכם, מיילים, הודעות SMS, נגן מוזיקה, תמונות, דפדפן אינטרנט, תוכנות בהן אתם מרבים להשתמש, והכי מגניב - אפליקציית מזג האוויר המתעדכנת דרך האינטרנט. HTC שילבה את כל היישומים שאתם מרבים להשתמש בהם על הממשק החיצוני שלה, כך שלא תיתקלו בטעות בממשק של מיקרוסופט, שבדגם הזה נמצא מאחורי הקלעים. הנגיעות היחידות שלכם בווינדוס מובייל יהיו בעת חיפוש איש קשר (אם הוא לא נמצא במועדפים שלכם), בעת קריאת מיילים ובעת שינוי הגדרות.

מצלמה: תוספת אחרת היא הפלאש שהתווסף למצלמת ה-3.2 מגה פיקסל המוצלחת של המכשיר, המגיעה גם עם פוקוס אוטומטי.

זיכרון: קיימת כניסת הרחבה לכרטיסי זיכרון, אך הדגם לא מגיע עם זיכרון פנימי של 4 ג'יגה כמו בדגם הקודם, אלא 512 מגה.

גלישה: הדגם מצויד בדפדפן האינטרנט הסלולרי המוצלח מאוד של חברת Opera. דפדפן זה מצליח להראות עמודי אינטרנט בצורה גראפית מלאה (ללא תמיכה בפלאש) ונוחה מאוד לצפייה. ברירת המחדל בגלישה היא כמובן צפייה מלאה בעמוד, אולם אפשר להתמקד בקלות רבה באייטמים המופיעים בעמוד, באמצעות הקשה כפולה של האצבע במקום המבוקש. יכולות הגלישה במכשיר הן בדור 3.5 (המסוגלות להגיע עד מהירויות שעדיין לא קיימות בארץ של 7.2 מגה).

יכולות נוספות: התקן Wi-Fi לגלישה באינטרנט אלחוטי חינם, ספיקרפון טוב, GPS לניווט בכבישים.

בשורה התחתונה: מדובר בטלפון מוצלח הנמכר רק בשוק הפתוח ומתאים לכל מי שמחפש סמארטפון עם מקלדת מלאה ונוחה. יתרונותיו בממשק מצוין, בדפדפן אינטרנט ידידותי וב-GPS, וחסרונותיו בהיותו כבד וקצת איטי, ובהיעדר תאורה על הכפתורים בעברית.

מחיר: כ-4,000 שקל בחנויות פרטיות ודרך היבואן (ניופאן).

ציון: 8.5.