במגמת עלייה: חברות מפתות משקיעים ועובדים באמצעות שימוש ברשתות חברתיות

ויקיפדיה, Flickr, YouTube ו-SlideShare, הם האתרים המובילים לפרסום מידע עסקי

חברות בתחומים שונים מגבירות את השימוש במדיה המקוונת, ובעיקר במדיות החברתיות, כדי לפרסם נתונים על עצמן וכדי למשוך משקיעים פוטנציאליים. כך עולה מדו"ח שפורסם לאחרונה על-ידי חברת הייעוץ הפיננסי Hallvarsson & Hallvarsson.

הדו"ח מגלה כי 81% מ-150 החברות המובילות באירופה פרסמו ערכים אודות עצמן בוויקיפדיה, האנציקלופדיה המקוונת. יותר ממחצית מחברות אלו פרסמו תמונות באתר שיתוף התמונות Flickr, סרטוני וידיאו ב-YouTube או מצגות ב-SlideShare.

מגמה גוברת נוספת היא השימוש של חברות ברשתות חברתיות כפלטפורמה שדרכה הן מנסות להגיע אל קהל משקיעים פוטנציאלי רחב יותר מזה שאליו הן מגיעות באמצעות אתרי הבית. כמו-כן, משתמשות חברות ברשתות החברתיות כזירה להחלפת רעיונות עם לקוחותיהן וקבלת ביקורת מהם.

"אם, למשל, מועלה ב-YouTube סרטון וידיאו שבו ביקורת כלפי חברה מסוימת, היא תעדיף להגיב לכך באמצעות סרטון שהיא תעלה בעצמה לאתר מאשר לפרסם תגובה בכתב באתר הבית שלה", אומר אחד ממחברי הדו"ח, מרקוס אריקסון.

השימוש במדיה חברתית נפוץ במיוחד בקרב חברות צרפתיות, אחריהן בדירוג נמצאות חברות בריטיות, גרמניות ופורטוגליות. המגזרים העושים את השימוש הרב ביותר במדיה חברתית הם תעשיית הרכב, תעשיית הטבק והמשקאות ותעשיית הטלקומוניקציה. החברות המובילות בנוכחותן במדיום זה הן סימנס, Vodafone ו-BP.

מעניין, כי השימוש של חברות בבלוגים מסרב לנסוק ורק 3% מהן מתפעלות בלוג באינטרנט.

הנתונים משקפים שינוי גם בדפוסי ההתנהגות של אנליסטים ומשקיעים שמרחיבים את תחומי התעניינותם אל מעבר לאתרים ייחודיים למגזר הפיננסי ומחפשים חדשות, מידע וחוות דעת אודות החברות שאליהן הם קשורים גם באתרי תוכן גולשים.

במסגרת הסקר נבדקו גם אנליסטים, משקיעים ועיתונאים המסקרים את שוק ההון. התברר, ש-91% מהם מחפשים מידע על החברות במקורות שאינם רק אתרי הבית שלהן.

"שוק ההון מחפש דרכים חדשות כדי לקבל מידע על הגופים הפועלים בו, והמדיה החברתית מעניקה לאנשים אפשרות לעשות זאת", אומר אריקסון אך מוסיף ש "למרות זאת, האתרים הרשמיים של החברות עדיין מהווים את מקור המידע העיקרי עבור המשקיעים".

לפי הדו"ח, ויקיפדיה הוא האתר הפופולרי ביותר בקרב אנשי עסקים, כאשר יותר מ-75% מהנשאלים הודו שחיפשו בו מידע הנוגע לתחום עיסוקם. הרשתות החברתיות LinkdIn ופייסבוק שימשו כ-25% מהנשאלים למטרות אלה.