הכנסות הפרסום של העיתונים בארה"ב צנחו ברבעון השלישי בקרוב ל-2 מיליארד דולר, ורשמו ירידת שיא של 18.1%. כך עולה מנתונים סטטיסטיים חדשים שפרסמה התאחדות העיתונים של אמריקה. מדובר בירידה הרבעונית השנייה ברציפות.
הירידה ההיסטורית נבעה מהמשבר הכלכלי, שהחריפה משמעותית את האתגרים ארוכי הטווח שעמם כבר התמודדה תעשיית העיתונות. מהנתונים עולה כי הירידה נרשמה בכל סוגי הפרסום בעיתונים. מכירותיהן של מודעות הפרסום בעיתונים בעלי התפוצה הארצית צללו ב-18.4%, מכירות מודעות הדרושים צנחו ב-30.9%, והקטגוריה הגדולה ביותר, מודעות הפרסום של הקמעונאיות, ירדה ב-11.7%. הירידה במכירות המודעות המקוונות של העיתונים התגברה והגיעה ל-3%, למרות שתחום זה נתפס כחלק חשוב בעתיד התעשייה. ברבעון השני נרשמה ירידה של 2.4% במכירות מודעות הפרסום המקוונות.
הקריסה הפיננסית בסתיו הנוכחי השפיעה רק על חלק מהתוצאות שהתפרסמו לאחרונה. עם זאת, צפויות התוצאות שיתפרסמו בהמשך השנה להיות גרועות עוד יותר.
"הביצועים ברבעון השלישי הושפעו רק חלקית מהפאניקה הפיננסית בעולם, ששיתקה את שוקי האשראי באמצע ספטמבר, והחניקה את הביקוש, שכבר היה חלש בלאו הכי, לעובדים חדשים, כלי רכב ויחידות דיור", כתב בבלוג שלו אלן מאטר, איש עיתונות ותיק שהפך ליזם בעמק הסיליקון. "התחזית לחלקה האחרון של השנה גרוע עוד יותר, ושלושת הקטגוריות המובילות בשוק מודעות הפרסום צפויות לשקף את מלוא השפעתה של הקריסה הכלכלית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.