אסיה ננעלה במגמה מעורבת: הניקיי איבד 1% בעוד ששנחאי עלתה ב-1.8%; ניפון מיינינג טיפסה ב-11.3%

[לבורסות בעולם] הבנק המרכזי של ניו זילנד קיצץ את הריבית ב-1.5% ל-5%. ; הקוספי של דרום קוריאה ירד ב-1.6% ; הסנסקס של הודו עולה ב-5.5% לקראת הנעילה.

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת , כשטוקיו ירדה ב-1% בעוד ששנחאי המשיכה במגמה החיובית שהציגה אתמול וסיימה בעלייה של כ-1.8%. מדד סנסקס 30 עולה ביותר מ-5% לקראת סיום יום המסחר במומבאי.

מדד שנחאי המשולב הציג עליות לאחר שהממשל הסיני הודיע כי הוא מוכן לנקוט במהלכים נוספים לעידוד הכלכלה המקרטעת, הכוללים שינויים בריבית, ברזרבות, ובשער המטבע הסיני, היואן.

"יש עוד מספר צעדים בהם ניתן לנקוט כבר בטווח הקצר", אמר אלכס טאנג, מנהל מחלקת המחקר של חברת Core Pacific Yamoachi בהונג קונג. טאנג הסביר כי בסיבוב הנוכחי של צעדי העידוד יתרכזו קובעי המדיניות בהגדלת האשראי של צרכנים ועסקים קטנים, ולא במהלכים לשיפור התשתיות כפי שנעשה בפעם הקודמת.

חברות הכרייה והאנרגיה ניפון אוייל וניפון מיינינג עלו בחדות בטוקיו לאחר שהודיעו כי הן מנהלות משא ומתן בנוגע למיזוג אפשרי.

הבנק המרכזי של ניו זילנד קיצץ את הריבית ב-1.5% ל-5%. זו הפעם הרביעית ברציפות שהבנק המרכזי מפחית את הריבית וכל הפחתה היתה אגרסיבית יותר מקודמתה. אחרי הצהרת הריבית, נגיד הבנק אלן בולארד אמר שההפחתה החדה היתה נחוצה מכיוון שהכלכלות של שותפות המסחר של ניו זילנד צפוית "להאט או לצמוח בצורה איטית מאוד ברבעונין הבאים." בולארד הותיר אפשרות להפחתות ריבית נוספות ואמר ש"אינפלציה מקומית" נותרה "גבוהה באופן עיקש" ושהמדיניות המוניטרית נמצאת ב"מצב של הרחבה".

מדד ניקיי 225 ירד ב-1% ל-7,924 נקודות ; מדד הנג-סנג איבד 0.13% על 13,575 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.84% ל-2,001 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.04% ל-3,532 נקודות ; מדד קוספי של דרום קוריאה נחלש ב-1.58% ל-1,006 נקודות ; מדד NZX של ניו-זילנד עלה ב-0.88% ל-2,730 נקודות ; מדדסנסקס 30 עולה בחדות לקראת הנעילה

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.5% ל-92.82 ין לדולר והדולר האוסטרלי מאבד 0.7% ל-0.6434 דולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של ניו זילנד קיצץ את הריבית ב-1.5% ל-5%. זו הפעם הרביעית ברציפות שהבנק המרכזי מפחית את הריבית וכל הפחתה היתה אגרסיבית יותר מקודמתה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר יורד ב-1.5%, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו-יורק ל-46.09 דולר לחבית.

מניות בכותרות

מניות ניפון אוייל וניפון מיינינג הודיעו כי הן מנהלות משא ומתן בנוגע למיזוג אפשרי שיביא להיווצרות חברת הנפט השמינית בגודלה בעולם.

ריו טינטו איבדה גובה בסידני בשל הערכות כי היא תאלץ למכור נכסים נוספים כדי לתמוך במאזן שלה לאחר שענקית הכרייה BHP בילטון הודיעה לפני כשבוע כי היא מוותרת על המהלך לרכישתה.