אחרי דחייה של יומיים: מתפקדי מפלגת העבודה יבחרו את הרשימה לכנסת - באמצעות פתקים

ביום שלישי הופסקו הפריימריז לאחר שבחלק מהקלפיות היו בעיות תקשורת חמורות במערכת ההצבעה הממוחשבת שפיתחה טלדור

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מתפקדי מפלגת העבודה חוזרים היום (ה') לקלפיות. כ-200 קלפיות ייפתחו היום ב-12:00 בצהריים. בפעם השנייה בתוך יומיים, יתבקשו מתפקדי המפלגה לבחור את רשימת המפלגה לכנסת. ההצבעה תימשך עד לשעה עשר הלילה. להבדיל מניסיון ההצבעה הממוחשבת, ביום שלישי, 59 אלף מתפקדי העבודה יצביעו היום ידנית באמצעות פתקים.

ביום שלישי הופסקו הבחירות לרשימת מפלגת העבודה לאחר שמהבוקר בחלק מהקלפיות היו בעיות תקשורת חמורות במערכת ההצבעה הממוחשבת, אשר לא אפשרו להצביע עבור חלק מהמתמודדים. תחילה הוחלט לדחות את הבחירות בשמונה ימים, אך לאחר שהתברר שיום הבחירות יחול בחג הקורבן המוסלמי הוחלט להעביר את יום הבחירות להיום.

ביום שלישי אחר הצהריים, לאחר שהוחלט על ביטול הבחירות כינס מזכ"ל המפלגה, איתן כבל מסיבת עיתונאים, בה התנצל בפני המצביעים והמתמודדים. למרות הקריאות להתפטרותו, כבל לא לקח אחריות והטיל אשמה על חברת טלדור, שפיתחה את מערכת ההצבעה הממוחשבת.

"במשך יותר מחודש וחצי בדקנו את המערכת והוכח שהיא עומדת בעומס", אמר כבל. "אני מתנצל בשם ועדת הבחירות בפני המצביעים והמתמודדים, אבל עדיף לגדוע הליך פגום מאשר שייגרם עוול למתמודדים". כבל הוסיף כי הוחלט להקים ועדת בדיקה בעקבות האירוע.