המדינות המתפתחות בפוזנאן: יעדיו של אובמה להפחתת פליטות גזי החממה אינם שאפתניים מספיק

כמו כן, 43 מדינות איים קטנות קראו גם הן להציב יעדים שאפתניים יותר, ואמרו שעליית מפלסי הים מאיימת למחוק אותן מהמפה

יעדיו של אובמה להפחתת הפליטה של גזי החממה עד 2020 אינם מספיקים, לא אם רוצים להלחם בהתחממות הגלובלית. כך אמרו לסוכנות רויטרס נציגים מהודו וסין בשיחות האו"ם בנושא משבר האקלים, שמתקיימות בפוזנאן שבפולין.

אמנם המדינות המפתחות מקבלות בברכה את תוכניתו של אובמה להציב יעדים קשיחים יותר מאלו של בוש, ולפיהם - עד שנת 2020, ארה"ב תחזיר את הפליטה של גזי החממה שלה לרמה שנרשמה ב-1990 - אך לטענתן, אלו עדיין אינם מספיקים כדי להמנע מהסכנות של ההתחממות הגלובלית.

פליטות גזי החממה של ארה"ב, שמקורן בעיקר משריפה של דלקים מאובנים, הן כיום גבוהות ב-14% מהרמה של 1990, ותוכניתו של בוש צפתה עלייה בפליטות הגזים, אשר תגיע לשיא רק ב-2025. נציין כי עד 2050 אובמה מתכנן את פליטות גזי החממה אל 80% מתחת לרמת 1990.

ארה"ב היא המדינה המתועשת היחידה שלא אשררה את אמנת קיוטו, המחייבת 37 מדינות מפותחות להפחית את פליטות גזי החממה עד שנת 2012, כצעד ראשון שמטרתו להמנע מגלי חום נוספים, שטפונות, בצורות ועליית פני הים.

בפוזנאן, שם לוקחים בשיחות חלק נציגים מ-187 מדינות, אמרו המדינות המתפתחות כי על המדינות העשירות להציב יעדים שאפתניים יותר, של הפחתה בפליטת גזי החממה לרמות של 25%-40% מתחת לרמת 1990 וזאת - עד 2020 ועל אף המשבר הכלכלי.

סין וארה"ב הן המזהמות הגדולות ביותר, כשאחריהן צועדות הודו ורוסיה, אך פליטת גזי החממה לנפש בארה"ב גבוהה פי 5 מזו של סין.

נציין עוד כי בפוזנאן, 43 מדינות איים קטנות קראו ליעדים שאפתניים אפילו יותר, ואמרו שעליית מפלסי הים מאיימת להוריד אותן מהמפה.