מנכ"ל מייספייס אופטימי: "לא רואים אצלנו שום השפעה של ההאטה"

כריס דוולף מציין כי הכנסות הרשת צמחו ב-18% ברבעון, וממליץ לנצל את התקופה לרכישת חברות

"מייספייס, הרשת החברתית של ניוז קורפ, יכולה להצמיח את הכנסות הפרסום שלה ב-2009 חרף המשבר הכלכלי ששוחק את השורה התחתונה של חברות המדיה הגדולות", כך אמר השבוע מנכ"ל הרשת, כריס דוולף. דבריו נאמרו אחרי הירידות בשוק המניות השבוע גם על רקע חששות מפני החרפת ההאטה העולמית.

עדיין הגדולים בעולם

"ההכנסות והרווחים שלנו משמעותיים והם ממשיכים לצמוח למרות הכלכלה הגרועה", אמר דוולף בשיחת וידיאו בכנס "פסגת המדיה של רויטרס", שנערך בלוס אנג'לס. "למעשה, לא ראינו שום השפעה, מלבד ההערכה שיכולנו לצמוח בקצב מהיר אפילו יותר מהקצב הנוכחי".

הוא ציין את הגידול בהכנסות מייספייס בשיעור 18% ברבעון השלישי, והוסיף: "יש הרבה חברות שמעבירות תקציבי פרסום מהמדיה הלא מקוונת למדיה המקוונת, מה שטוב בשבילנו".

מייספייס, שבפרמטרים רבים היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, הצליחה בהשקת תוכניות פרסום חדשות כמו MyAds, שמאפשרת לעסקים קטנים לכוון את הפרסומת שלהם לפלחים ספציפיים של משתמשי האתר תמורת סכומים שנעים בין 25 דולר בלבד במינימום ו-10,000 דולר במקסימום. "השירות מקיף כעת 9,000 מפרסמים", אמר דוולף.

הרשת מתכננת להישאר חינמית לחברים, ולהתבסס על פרסומות - למרות שמנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מרדוק, מדבר על שירותי מנויים בתשלום. "זה לא דבר שאנחנו שוקלים, אך גם לא משהו שאנחנו מוציאים מכלל חשבון", אמר דוולף, "עם זאת, השירות הבסיסי שלנו יישאר תמיד חינמי".

"הזדמנות לרכוש סטארט-אפים"

אנליסטים מתחום האינטרנט והמדיה הנמיכו בתקופה האחרונה את תחזיות הפרסום המקוון ב-2009. בתחילת השבוע אמר סטיב לנזאנו, מנכ"ל MPG צפון אמריקה, חברה-בת של קבוצת הפרסום הצרפתית אבאס, שהוא רואה ירידה של 5%-8% בהוצאה הכוללת על פרסום בארה"ב בשנה הבאה.

חברת המחקר eMarketer הפחיתה אף היא השבוע את תחזית ההוצאה על פרסום מקוון בארה"ב ב-2008 ל-23.6 מיליארד דולר מתחזית של 24.9 מיליארד דולר שפורסמה באוגוסט.

למרות זאת, עדיין מדובר על עלייה של 11.3% ביחס ל-2007, שמלמדת שהפרסום המקוון ממשיך לצמוח על חשבון הפרסום בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה (לא כולל שידורי כבלים).

דוולף, מנכ"ל מייספייס, רואה בשוק האינטרנט הנוכחי הזדמנויות לרכישת חברות סטארט-אפ במחירים נמוכים משמעותית ביחס למצב לפני חצי שנה.

לדבריו, חברות אינטרנט שהיו שוות 200-300 מיליון דולר באפריל-מאי מוכנות כעת להימכר ב-20-25 מיליון דולר, וחלק מהן החל, לדבריו, להתדפק על דלתו באחרונה. *