הערת "עסק חי" לגלובליקום טרייד

לחברה גירעון של 35 מיליון שקל בהון העצמי, ותזרים מזומנים שלילי בהיקף של 24 מיליון שקל

הדו"חות לרבעון השלישי גורמים להרבה הרמת גבות בנוגע לאיך נרכשו חברות בשנה האחרונה ובאיזה מחיר. השליטה בגלובליקום טרייד (לשעבר מילומור סחר ותקשורת) נרכשה מידי פרדי רובינסון בתחילת השנה תמורת כ-66 מיליון שקל, פרמיה של כ-60% על מחירה בבורסה.

אמש, באיחור של מספר ימים אך בהתאם לאזהרת הרווח מיום שני, פרסמה החברה את הדו"חות בצירוף הערת "עסק חי", המשקפת חשש להמשך פעילותה.

גלובליקום טרייד הפסידה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לחברה נוצר גרעון בהון העצמי של כ-35 מיליון שקל, גרעון בהון החוזר של כ-28 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי בהיקף של כ-24 מיליון שקל.

גלובליקום פעילה ברומניה בשלושה תחומים: יבוא והפצת טלפונים סלולאריים של המותג סמסונג, ניהול רשת של 89 חנויות קמעונאיות בתחום מוצרי התקשורת ו-10% בחברה המפעילה טלוויזיה רב-ערוצית בלוויין.

לחברה התחייבויות שוטפות של 151 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 60.7 מיליון שקל. בעלי השליטה החדשים, היו"ר אמנון סלע והמנכ"ל אייזיק ולדמן, פועלים למימוש אחזקותיה ב-DTH ולגיוס אשראי נוסף ברומניה, אך זאת משימה לא קלה נוכח מצב החברה.

לגלובליקום התחייבויות למחזיקי אגרות-חוב בסך של כ-83 מיליון שקל (כולל התחייבויות לתשלום ריבית). כ-15 מיליון שקל מתוכם (קרן וריבית) היו אמורים להיפרע בסוף נובמבר, אך עקב מצבה הכספי של החברה לא שולמו במועדם. גלובליקום מנסה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח, לפיו תינתן לה דחייה של 12 חודשים בביצוע התשלומים.

גלובליקום טריידגלובליקום טרייד