הבורסות באסיה סגרו שבוע במגמה מעורבת; ההנג סנג טיפס ב-2.5%

הבורסה באוסטרליה סיימה בירידות של 1.2% ; הניקיי היפני ירד ב-0.1% ; הקוספי הדרום קוריאני טיפס ב-2.2% ; השוק הטאיווני איבד 1.4% ; BHP ביליטון נפלה בכ-4.9% ; הונדה מוטורס צנחה ב-8.3% לאחר שהודיעה על פרישה מיידית מתחרויות הפורמולה 1

מגמה מעורבת אפיינה את יום המסחר האחרון של השבוע בבורסות האסייתיות, כאשר מניות חברות הסחורות בלטו בירידות על רקע הנפילה החדה שנרשמה אמש במחירו של הנפט, שצלל לשפל של קרוב ל-4 שנים לאחר שנפל זה היום החמישי ברצף ב-6.7%. נציין לשלילה את מניית חברת הכרייה BHP ביליטון שנפלה בכ-4.9%, וזאת לאחר שמחירה של הנחושת נפל זה היום השביעי ברצף לרמה בה היה לאחרונה בשנת 2003.

הבורסה של הונג קונג, ההנג סנג בלטה לחיוב בעלייה של 2.5% את העליות הובילו מניות הפיננסים והטלקום. כשהמשקיעים בה אספו מניות סיניות כגון צ'ינה מובייל, אשר צפויה להנות מתוכנית הגידול בצמיחה המופעלת בסין. הסוחרים מאמינים כי יתכן ועוד ניראה לקראת סיום השנה הקשה הזו עליות שערים בבורסה.

לעומת זאת את הניקיי היפני שירד ב-0.1% משכה כלפי מטה מניית הונדה מוטורס שצנחה ב-8.3%. החברה הודיעה היום כי היא פורשת באופן מיידי מתחרויות הפורמולה 1 היוקרתיות. זאת על רקע הנתונים הקשים המאפיינים את שוק הרכב העולמי, נזכיר כי לפני יומיים פורסמו נתוני המכירות של חברות הרכב בארה"ב אשר הצביעו על צניחה בשיעור שלל עשרות אחוזים במכירות חודש נובמבר, ובנוסף נמצאות החברות האמריקניות על סף קריסה, כאשר הממשל האמריקני מתמהמה בהגשת העזרה להן. גם מניית מיצובישי רושמת ירידות של כ-4.6%.

השוק בתאילנד סגור היום לרגל חג לאומי. הבורסה באוסטרליה סיימה בירידות של 1.2%, הקוספי הדרום קוריאני טיפס ב-2.2% והשוק הטאיווני איבד 1.4%, סוגרת את המגמה המעורבת הבורסה של סינגפור שטיפסה ב-1.3%. בסיכום שבועי ירד מדד MSCI ASIA , המשקלל את המניות הנסחרות במזרח הרחוק, ב-3.7%.