אחרי פחות משנה: נוחי דנקנר מוכר את קניון קריית-אונו לפי שווי של 850 מ' ש'

נכס זה מצטרף לקניון גבעתיים, שנכסים ובניין מעמידה למכירה לפי שווי של 900 מיליון שקל ; לאחרונה מכר דנקנר את קניון אם המושבות בפ"ת ואת הנכס של ישפרו בחולון לצבי קופרלי ב-158 מיליון שקל ; נכסים ובניין: "הנושא לא נמצא על סדר היום"

נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר, מעמידה למכירה את חלקה (50%) בקניון קריית-אונו לפי שווי של 850 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". נכס זה מצטרף לקניון גבעתיים, אותו נכסים ובניין מעמידה למכירה לפי שווי של 900 מיליון שקל.

לפני שבוע וחצי מכר דנקנר את קניון אם המושבות בפתח-תקווה ואת הנכס בחולון של החברה הבת ישפרו לצבי קופרלי, מבעלי רשת חצי חינם, תמורת סכום כולל של 158 מיליון שקל. לפני שבועיים מכרה נכסים ובניין מגרשי בנייה בשטח כולל של 5.9 דונם בנס-ציונה לחנן מור תמורת 28.133 מיליון שקל.

נכסים ובניין רכשה את קניון קריית-אונו יחד עם אמות השקעות, שבשליטת נתן חץ, באופן שווה (50% כל אחת) באוקטובר 2007 מידי שעיה בוימלגרין תמורת 830 מיליון שקל. כל אחת משתי החברות שילמה 415 מיליון שקל.

קניון קריית-אונו כולל 114 אלף מ"ר, מתוכם 30 אלף מ"ר הם שטחים עיקריים למסחר ולמשרדים, וכן 5 מרתפי חנייה הכוללים 1,600 חניות מקורות בשטח כולל של 84 אלף מ"ר. כן כולל הקניון זכויות בנייה נוספות לפי תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת לבניית מגדל משרדים ודירות מגורים בהיקף של 7,500 מ"ר.

החזקה בקניון קריית-אונו נמסרה לנכסים ובניין ב-31 בדצמבר 2007, כלומר לפני פחות משנה. אם יצליח דנקנר לממש את חלקו בקניון לפני סוף השנה - הרי שתקופת החזקתו בקניון תסתכם בפחות מ-12 חודשים.

הכנסות חברת נכסים ובניין מהשכרת נכסים מניבים ושירותי אחסון ברחבי הארץ הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2008 ב-381 מיליון שקל, לעומת 319 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תפקודו של קניון קריית-אונו בשנה האחרונה לא נחשב למוצלח במיוחד. בדירוג הקניונים של "גלובס", שפורסם בחודש נובמבר, לא הצליח הקניון להתברג ברשימת 12 הקניונים המובילים. את המקום ה-12 תפס קניון רחובות של בריטיש ישראל, שהצליח לעקוף את קניון קריית-אונו, כשם שעקף את קניון רננים ברעננה, קניון ארנה בהרצליה, קניון גבעתיים וקניון השרון בנתניה.

קניון קריית-אונו מתמודד עם תחרות בעיקר מצד קניון סביונים של אפריקה ישראל ביהוד, קניון גבעתיים של נכסים ובניין וכלל ביטוח , קניון הגבעה בגבעת-שמואל וקניון האאוטלט של קבוצת עזריאלי באור-יהודה.

מנכסים ובנין נמסר בתגובה כי "הנושא לא נמצא על סדר יומה של החברה".