הזדמנויות השקעה בחברות קלינטק ישראליות משכו מאות לכנס "ירוק" בניו-יורק

אפילו קרן הפנסיה של עובדי האו"ם הפגינה נוכחות ; "השקעות בקלינטק בישראל אינן בועה"

הזדמנויות השקעה בחברות קלינטק ישראליות משכו מאות משקיעים פוטנציאליים לכנס "ירוק" שנערך בסוף השבוע שעבר בניו-יורק. ההיענות היתה כה גדולה עד שטבחי חדר האוכל האקזקוטיבי במרכז סיטי גרופ במנהטן, שאירחה את האירוע, נאלצו להכין בחפזה מנות מזון נוספות.

אנדרו פסקו, שותף בכיר במשרד עורכי-הדין גולנבוק אייזמן, אחד מהמארגנים העיקריים של הכנס, אמר לגלובס, כי הנוכחות המדהימה של משקיעים באירוע "הראתה בבירור שהשקעות בענף הקלינטק בישראל אינן בועה".

הוא ציין, שמספר המשתתפים הגדול בולט במיוחד על רקע קשיים של חברות טכנולוגיות ואחרות לגייס הון. "בשלב זה אין בשוק מספיק הון כדי לענות על הביקושים של סבבי השקעות שעורכות חברות איכותיות", אמר פסקו. "המשבר הפיננסי מכאיב לעסקים ברחבי הגלובוס, אפילו בתחומים שנחשבו פופולריים, ואנו נהיה עדים להתכווצות המקורות של הון סיכון. שוק ההנפקות הראשוניות נמוג וקשה לקבל מימון לפרוייקטים מגופים ממשלתים ופרטיים. בה בעת, כולנו נחנקים מתפלוטת של דלקים שהולכים ומתכלים. כל אלה מקנים ממד של דחיפות להשקעות בחברות קלינטק ישראליות".

כמה מגופי ההשקעות הגדולים בארה"ב נכחו באירוע ובכללם יחידה של סיטי גרופ להשקעות אלטרנטביות, קבוצת קורינתיאן להשקעות, קרדיט סוויס, דויטשה בנק אלכס בראון, ארת קפיטאל פארטנרס (שנציגיה הגיעו במיוחד מלונדון כדי להשתתף באירוע), קבוצת טכנולוגיות המים של ג'נראל אלקטריק, גולדמן זאקס, גוד אנרג'יס, הייברידג' קפיטאל, אינפיניה ונצ'רס, לאורוס קפיטאל, מריל לינץ', קבוצת נוויל קובאץ' ממורגן סטנלי, אופנהיימר, סימנס ונ'צרס קפיטאל, טייג'ן , ואפילו קרן הפנסיה של עובדי או"ם, אחד מהמשקיעים המוסדיים הגדולים בעולם, שהחלה לגלות עניין בההשקעות בישראל לאחר שישראל אימצה תקנה שפוטרת את הקרן ממס הכנסה, תנאי הכרחי לנכונותה להשקיע במדינה כלשהי.

אלכס קאפלון, אף הוא משרד גולנבוק אייזמן, אמר לגלובס, כי נערכו 15 פגישות ספציפיות בין משקיעים פוטנציאליים לבין נציגי החברות הישראליות, בעקבות הפרזנטציות של הישראלים. נציג קבוצת טכנולוגיות המים של ג'נראל אלקטריק ביקש לקבל עותקים של כל הפרזנטציות הישראליות.

החברות הישראליות שהשתתפו בכנס היו 3G Solar, קרן אקווה-אגרו, ביו-פטרו-קלין, ברייט-סורס אנרג'י, CQM, הליו-פוקוס, IQWind, מיה, מקבוצת אריסון, פאואר אלקטרוניקס סיסטמס ונירוסופט.

"המטרה שלנו היתה לחשוף את החברות הישראליות למשקיעים גלובליים ונראה לי שהמטרה הזו הושגה במלואה", אמר קלפלון.

אנדרו דה פאס, ראש קבוצת אקוויטי פרטי, שפועלת במסגרת היחידה להשקעות אלטרנטיביות של סיטי גרופ, אמר בנאום בכנס, כי ההסכמה בקהיליית המשקיעים הירוקים היא, שהממשל הנכנס של ברק אובמה ישקיע במיזמי קלינטק וייתן בכך את הטון למשקיעים פרטיים.
סם נטאפוף, יועץ השקעות של מושל מדינת ניו-יורק, אמר כי מדיניות המדינה היא להשקיע ולעודד השקעות בטכנולוגיות ירוקות, לרבות בחברות קלינטק ישראליות שחשבות מובילות בתחום זה.

צבי חלמיש, נציג משרד האוצר בארה"ב, הסביר, באחד מהנאומים המרכזיים בכנס, כי משקיעים פוטנציאליים יכולים לתת אמון בכלכלת ישראל. יותר מרוב מדינות תבל, ישראל מוכנה למשבר הכלכלי בגלל המדיניות השמרנית של הבנקים, ההתנהלות הזהירה של משרד האוצר ונכונות הממשלה לנקוט צעדי מנע לצמצום השפעות המשבר, אמר חלמיש.

דניאלה בנדור ממרקו פולו פארטנרס, שהנחתה את הפרזנטציות של החברות הישראליות, אמרה: "ישראל מפיקה באופן עקבי טכנולוגיות מתקדמות ואנו מזהים פוטנציאל אדיר ממדים בחברות ישראליות ובטכנלוגיות ישראליות. ישראל תוסיף לצמוח כמנהיג גלובלי ביקום הקלינטק עם התבגרותן של טכנלוגיות וחברות חדשות. המהומה המקרו-פיננסית הגלובלית חוללה התכווצות של מקורות מימון זמינים, אך אנו סבורים, כי קלנטק, ובמיוחד טכנולוגיות קלינטק ישראליות, יוסיפו לספק הזדמנויות השקעה מעניינות רבות".

הכנס נערך בחסות סיטי גרופ, משרד עורכי-הדין גולנבוק אייזמן, נציגויות משרדי האוצר והתמ"ס בניו-יורק, מרקו פולו פארטנרס ופלאטיניום.