לא רק בערוץ 2: ערוץ ה"אח הגדול" בכבלים רשם ביום ו' רייטינג של 8%

מדובר ברייטינג גבוה במיוחד עבור ערוץ נישה ; גורמים בזכיינית ערוץ 2 רשת טוענים כי הפעילות סביב "האח הגדול" ביום שישי היא ניסיון של הזכיינית המתחרה קשת לטרפד את הצלחת התוכנית "שבוע סוף"

"האח הגדול" שובר שיאים גם ב-HOT: ביום שישי האחרון נרשם רייטינג ממוצע של כ-8% בקרב משקי-בית יהודיים בערוץ 20 של חברת הכבלים HOT , ערוץ "האח הגדול" - כך נודע ל"גלובס". הרייטינג, שללא ספק מוגדר כשיא, נרשם בשעה 21:30, כאשר ארז טל ואסי עזר נכנסו לבית "האח הגדול" בשידור חי. 8% רייטינג בקרב משקי-בית יהודיים מהווה רייטינג של כ-15% מסך לקוחות HOT - נתון משמעותי ביותר שהוא בעל השפעה מכרעת על נתח הצפייה בשעה זו בערוצים המסחריים.

יש לזכור כי במהלך התקופה האחרונה הועלו לא פעם האשמות מצד גורמים בזכיינית רשת כי בקשת מנסים לטרפד את ההצלחה של "שבוע סוף", תוכנית ערב יום שישי של רשת, שמצליחה להגיע להישגי רייטינג גבוהים יחסית.

על-פי אותן האשמות, במהלך השבועות האחרונים מקדמת קשת שידורים סביב "האח הגדול", שכולם מתמקדים בשידור מול "שבוע סוף" - ולא מול אף תוכנית אחרת המשודרת ברשת. לדברי הגורמים, כך היה ביום שישי האחרון עם כניסתם של טל ועזר לבין "האח הגדול", בדקה בה החלה שידורה של "שבוע סוף", והן באמצעות קידומה של התוכנית "האחות הקטנה" ב"ביפ", אשר קמפיין מאסיבי שלה משודר ב"אח הגדול", והתוכנית עצמה משודרת בימי שישי מול "שבוע סוף".

בקשת טוענים מנגד כי "שבוע סוף" היא בגדר של גניבת פורמט, כאשר הכוונה היא כמובן ל"ארץ נהדרת". כך או כך, האשמות אלה של שני הצדדים נעשות בחדרי חדרים ולא באופן ישיר.

ברשת וקשת סירבו להתייחס לדברים.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כ-3 חודשים, למעט הישגי הרייטינג המרשימים של "האח הגדול" שמשודרת בימי ראשון ושלישי בקשת, גם ערוץ 20 המשודר ב-HOT מצליח כבר מיומו הראשון לרשום רייטינג גבוה. כבר בתחילת הדרך, הרייטינג שהצליחה התוכנית לרשום בעת שידורה בערוץ 20 עמד בפיק (נקודת שיא) על כ-3.2% בקרב משקי-בית יהודיים, נתון המהווה רייטינג של כ-6% בקרב לקוחות HOT. מאותם נתונים עלה עוד כי הממוצע היומי של שידורי הערוץ עומד על כ-1.2%-1.7%, כאשר שעות צפיית השיא בערוץ 20 הן בעיקר בשעות הלילה המאוחרות, החל מהשעה 22:00.

יש לזכור כי HOT, כמו גם yes, אינה חברה בוועדה למדרוג, ולכן נתוני הרייטינג שמשיג ערוץ 20, כמו גם שאר הערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין, אינם גלויים כמו אלה של הערוצים המסחריים.