רווח של 200 אלף שקל לרשות השנייה מהליך מכרזי הרדיו האזורי

20 גורמים רכשו את טפסי המכרזים של הרדיו האזורי במסגרת מכרזי גל ב' שפרסמה הרשות השנייה ; המועד האחרון להגשת ההצעות למכרזים נקבע ל-7 בינואר

200 אלף שקל, זה הסכום אותו הצליחה הרשות השנייה לשלשל לכיסה ממכירת מסמכי מכרז גל ב' לתחנות הרדיו האזוריות - כך נודע ל"גלובס". עלות מסמכי המכרז עבור כל משתתף עמדה על עשרת אלפים שקל, ואת מסמכי המכרז רכשו אמש (א') 20 גורמים.

על-פי הערכות, חלקם הגדול של רוכשי הטפסים למכרזי הרדיו, הכוללים 6 אזורי זיכיון שונים ברחבי הארץ, הם בעיקר בעלי התחנות הפועלות כיום ברדיו האזורי. ככל הנראה, כל אחד מהם קנה טופסי מכרז למספר תחנות, זאת ככל הנראה במטרה לחסום האחד את השני - ובכך להצליח להמשיך ולשלוט באזורי הזיכיון שלהם.

התעניינות מפתיעה

על אף שהיה ידוע מראש מה עלויות רכישת טפסי המכרז, מבחינת הרשות השנייה מדובר בהישג לא מבוטל בדמות הכנסה לא מתוכננת של 200 אלף שקל. גם גורמים ברשות השנייה הביעו אמש פליאה מההתעניינות הרבה סביב מכרזי הרדיו.

אתמול בשעה 17:00 היה המועד האחרון לרכישת טופסי המכרז בהליך מכרזי רדיו אזורי גל ב' שפרסמה הרשות השנייה ל-6 אזורי זיכיון. עד אתמול בשעות הצהריים לא נרשמה התעניינות רבה, אולם דווקא בשעות האחרונות של הזמן שנותר, נרכשו מסמכי מכרז רבים, בעיקר על-ידי שליחים של בעלי העניין.

את טפסי המכרז לשידורי רדיו באזור הגליל והגולן, שם משדרת כיום תחנת "צפון ללא הפסקה" שבבעלות "רדיו ללא הפסקה" של אלי עזור ודודי ויסמן, רכש רק גורם אחד; את הטפסים למכרז למתן זיכיון לשידורי רדיו באזור העמקים רכשו 3 גורמים; במכרז למתן זיכיון לשידורי רדיו באזור עמק-חפר רכשו 2 גורמים את הטפסים; למכרז למתן זיכיון לשידורי רדיו באזור השרון, שם פועלת כיום תחנת רדיו 99, רכשו 4 גורמים את הטפסים; במכרז למתן זיכיון לשידורי רדיו באזור גוש דן, בו פועלת כיום תחנת "רדיו תל-אביב", רכשו 5 גורמים את הטפסים; וכך גם במכרז למתן זיכיון לשידורי רדיו באזור שפלת יהודה.

עם סיום הליך מכירת טפסי המכרז אמרה עידית צ'רנוביץ, ראש אגף רדיו ברשות השנייה, כי "מכרזי הרדיו האזורי מעוררים עניין רב. כמובן שיש להמתין עד 7 ינואר 2009 - המועד האחרון להגשת ההצעות".

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, מסר בתגובה כי, "הכספים מרכישת ספרי המכרז נועדו לממן את מכרזי הרדיו והגידול בהיקף הקבוצות המתמודדות".