האם עופר נמרודי שם את קניון שבעת הכוכבים על המדף?

בסוף השבוע שעבר התקיימה פגישה בנושא בביתו של עופר נמרודי ; הכשרת היישוב: "אנו מקבלים הצעות שונות, אך אין בכוונתנו למכור את הקניון"

האם משפחת נמרודי מעוניינת למכור את קניון שבעת הכוכבים בהרצליה? ל"גלובס" נודע כי בסוף שבוע שעבר התקיימה פגישה בנושא בביתו של עופר נמרודי, במסגרתה נבחנה האפשרות למכור את הקניון.

עם זאת, דובר הכשרת היישוב מסר ל"גלובס" כי "קניון שבעת הכוכבים אינו עומד למכירה. נכון הוא שהכשרת היישוב מקבלת הצעות שונות לרכוש את הקניון כיוון שהוא קניון אטרקטיבי, אך הבהרנו למתעניינים כי אין בכוונתנו למכור את הקניון".

קניון שבעת הכוכבים הוא למעשה הקניון היחיד שמחזיקה משפחת נמרודי בארץ, באמצעות הכשרת היישוב. הקניון כולל 5 קומות, מתוכן 3 קומות מסחר, חניונים ומעברים לציבור, בשטח בנוי כולל של 88,000 מ"ר, ובו שטח מסחרי נטו של 21 אלף מ"ר וחניון תת-קרקעי בן 1,500 מקומות חניה.

היקף ההשקעה בבניית הקניון, שנפתח בספטמבר 2000, הסתכם ב-329.5 מיליון שקל. בקניון פועלים כיום 137 עסקים, ודמי השכירות עומדים על 180-430 שקל למ"ר, כאשר העוגנים משלמים שכירות נמוכה יותר העומדת על כ-135 שקל למ"ר. בנוסף נגבים בקניון דמי ניהול בגובה 60 שקל למ"ר.

ב-2007 רשם הקניון עלייה של 4% בהכנסותיו מדמי השכירות והניהול בקניון, ואלה הסתכמו ב-64.8 מיליון שקל. פדיון חנויות הקניון, ללא העוגנים, הסתכם בשנת 2007 ב-792 מיליון שקל.

שנתיים לאחר פתיחת הקניון נפתח לא הרחק ממנו מתחם הסינימה סיטי, ומאז ירד מספר המבקרים בבתי-הקולנוע של תיאטראות ישראל הפועלים בקניון, אבל אלה ממשיכים לפעול עם חוזה מובטח עד 2020. בדירוג הקניונים של "גלובס" שנערך לאחרונה, זכה הקניון למקום ה-7 בדירוג.

הקניון מיצב עצמו כקניון חזק עם תמהיל טוב. בכלל, ניתן לומר כי הוא נהנה מהטעויות של מתחריו: החלטת קניון ארנה לסגור את בתי-הקולנוע אמנם לא השיבה את הקולנוע של שבעת הכוכבים לימי הזוהר, אבל בהחלט נתנה להם חיזוק לאחר היחלשות משמעותית.

גם סגירת חנויות ריקושט, גולף אנד קו והאן צעצועים בקניון רמת-אביב, נתנו זריקת חיזוק לקניון שבעת הכוכבים. אין ספק כי הרחבת נתיבי איילון עד הקניון משפרת את הנגישות אליו, ומסייעת לו למשוך אוכלוסיה גם מתל-אביב.