תביעה בהודו נגד גוגל: הטרוריסטים נעזרו בצילומי לוויין שלה ב-Google Earth

בהתקפת הטרור במומביי לפני כשבועיים נהרגו יותר מ-170 בני אדם ; בא-כוחם של מגישי העתירה קרא לגוגל לטשטש את האזורים הרגישים המצולמים במפות עד לקבלת החלטת בית משפט בנושא

עתירה שהוגשה לבית-משפט בהודו קוראת לחסום את שירות צילומי הלוויין של גוגל , Google Earth, בטענה שהטרוריסטים שביצעו את התקפת הטרור במומביי לפני כשבועיים נעזרו בנתונים שנאספו באמצעות השירות.

בהתקפה נהרגו יותר מ-170 בני אדם. בא כוחם של מגישי העתירה קרא לגוגל לטשטש את האזורים הרגישים המצולמים במפות עד לקבלת החלטת בית-משפט בנושא.

במשטרה ההודית טוענים כי הטרוריסטים שביצע את ההתקפה, נעזרו בצילומי לוויין כדי למצוא את דרכם ברחבי הבירה הפיננסית של הודו. הם מבססים את טענתם על ממצאי חקירת הטרוריסט היחיד ששרד את המתקפה ונתפס בידי כוחות הקומנדו ההודיים. בנוסף, ישנם דיווחים לא רשמיים כי תצלומי הלוויין המתפרסמים בגוגל סייעו לחשוד המרכזי בתכנון המתקפה, הטרוריסט הפקיסטני פחים אחמד אנסרי, בתכנון הפעולה.

כבר ב-2005 קראו מנהלי מתקן גרעיני באוסטרליה לצנזר את המפות המתפרסמות בגוגל מכיוון שאלו עלולות לשמש טרוריסטים למימוש מטרותיהם. גם ממשלות דרום-קוריאה ותאילנד הלינו בפני הנהלת גוגל לאחר שתצלומים אוויריים של בסיסים צבאיים בשטחם התפרסמו באתר.

למרבה האירוניה, העתירה הוגשה שבועות מספר לאחר השקתו בהודו של פרויקט מתחרה ל-Google Earth, ושמו בהוואן ('כדור הארץ' בסנסקריט). במסגרת הפרויקט, מיוזמתו של ארגון חקר החלל ההודי, ישודרו תמונות לוויין של תת היבשת ובשלב מאוחר יותר של העולם כולו ברזולוציה גבוהה מזו הנגישה כיום ברשת.

ראשי הפרויקט הכריזו כי הם יעדכנו את התמונות מדי שנה בשנה, מה שיעניק להם יתרון על פני Google Earth, בנוסף יאפשר העדכון השנתי של התמונות מעקב אחר קצב הגידול המהיר של הערים בהודו.

על-פי נתונים של חברת הסקרים נילסן, נרשמו כ-2.5 מיליון משתמשים ב-Google Earth בבריטניה לבדה בחודש האחרון, מה שהופך אותו ליישום השביעי בפופולאריות שלו ברשת האינטרנט.