עיתונות במלחמת קיום: "ניו יורק טיימס" צופה כי 2009 תהיה אחת המאתגרות בתולדותיו

בחודש נובמבר 2008 נרשמה ירידה נוספת בהכנסותיו של העיתון מפרסום, זאת לאחר שבאוקטובר כבר נרשמה ירידה של 17.2% ; אתמול הודיעה ענקית המדיה טריביון על פשיטת-רגל

יום לאחר שהודיעה ענקית המדיה טריביון על פשיטת רגל, מזהיר הערב (ג') העיתון ה"ניו יורק טיימס " כי הוא צופה כי "שנת 2009 תיהיה בין השנים המאתגרות ביותר" איתן נאלץ להתמודד העיתון מאז הקמתו לאחר שבחודש נובמבר נרשמה ירידה נוספת בהכנסותיו מפירסום.

בהודעה לעיתונות שפורסמה בשעות הבוקר בארה"ב ולפני אסיפת המשקיעים המתוכננת, אמרה חברת המדיה המנהלת את אחד מהעיתונים המרכזיים ב ארה"ב כי "פרסומים בקטגוריות הבידור, כלי הרכב והנדל"ן היו חלשים במיוחד". כתוצאה מכך הודיעה החברה כי היא מבצעת בחינה מחדש של "דרישות הנזילות" וכי היא מצויה במו"מ עם גורמים מלווים בקשר להסדר החוב שצפוי לפירעון במהלך השנתיים הקרובות.

"אין לנו כוונה או צורך למיחזור מלא של קו האשראי העומד על 400 מיליון דולר ופרעונו יחול בשנה הבאה, מאחר שסך ההלוואות שלנו בשני ההסכמים צפויות להיות נמוכות בהרבה מ-800 מיליון דולר, וכרגע הן מוערכות בכ-400 מיליון דולר" אמר ג'יימס פולו, סגן נשיא בכיר בחברה. פולו הוסיף כי החברה תמשיך לבצע הערכת שווי של נכסיה, אך אמר כי "ההיתכנות של מכירת נכסים בימים אלה אינה ברורה על רקע המצב הנוכחי בשווקים ותנאי האשראי בשוק".

אתמול (ב') פורסם בעיתון הדגל של החברה - הניו יורק טיימס כי החברה מתכננת ללוות עד 225 מיליון דולר כאשר הערבויות להלוואה זו יהיה בניין המערכת של העיתון הממוקם במרכז מנהטן.

בניסיונות נוספים להקטנת חובה חתכה החברה את היקף הדיבידנד בשיעור של 74% בנובמבר, בנוסף ביצעה החברה בחודשים האחרונים קיצוץ בכוח האדם והורידה עלויות נוספות.

בחודש אוקטובר דיווחה החברה כי הכנסותיה מפירסום נפלו ב-17.2% על רקע החולשה המתמשכת במהדורות המודפסות. מכירות של מודעות דרושים צנחו באותו חודש בכ-35%. במהלך השנה האחרונה צנחה מניית הני יורק טיימס ב-65%.

התנאים הקשים בתחום האשראי עשויים אף להחריף כעת, כאשר הטריביון, שהוא המו"ל של השיקגו טריביון, הלוס אנג'לס טיימס ועיתונים אחרים וכן הבעלים של מספר תחנות טלביזיה הגיש אתמול בקשה להגנה בהליך של פשיטת רגל (צ'פטר 11).