אייבלאסטר מפטרת 6 עובדים בישראל

מדובר ב-5% מעובדיה בארץ ; החברה התכוונה השנה להנפיק בבורסה בארה"ב ולגייס 115 מיליון דולר

חברת אייבלאסטר הישראלית, המפתחת פתרונות לניהול קמפיינים מקוונים, מפטרת היום (ד') כ-5% מעובדי החברה בישראל, המהווים 6 אנשים מסך העובדים המקומיים. כך נודע ל"גלובס". זאת על רקע הערכות החברה כי המשבר הפיננסי עתיד לפגוע גם בהכנסות מפרסום מקוון. באייבלאסטר עובדים כ-250 עובדים במטה החברה הממוקם בניו יורק ובמרכז הפיתוח ברעננה.

החברה התכוונה השנה להנפיק בבורסה בארה"ב, בתקופה שבה שוק ההנפקות הראשוניות נחשב לסגור. החברה הודיעה בזמנו כי היא מתכננת לגייס 115 מיליון דולר, כשאת ההנפקה היו אמורים להוביל בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס ודויטשה בנק. אולם, מאז קרסו השווקים הפיננסיים, ועימם ליהמן ברדרס. כעת, למרות שהחברה לא הצהירה על כוונתה לסגת מהרעיון להנפיק, ברור כי בזמן הקרוב הדבר כבר לא ייצא לפועל.

אייבלאסטר נוסדה ב-1999 על ידי גל טריפון, שמכהן כמנכ"ל החברה, ועופר זדיקריו, שמשמש כמנהל המו"פ שלה. החברה מפתחת פתרונות לעולם הפרסום של המדיה הדיגיטלית, כולל פרסום המתבצע על רשת האינטרנט, בסלולר ובמשחקי מחשב. הסטארט-אפ הישראלי מתחרה בשחקניות גדולות בתחום כדוגמת דאבלקליק, שנרכשה על ידי גוגל ב-2007 תמורת 3.1 מיליארד דולר, ו-aQuantive, שנרכשה על ידי מיקרוסופט תמורת 6 מיליארד דולר.

על פי טיוטת התשקיף שהעבירה לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) לקראת ההנפקה שתכננה, הכנסות החברה ברבעון השני השנה עמדו על כ-17.6 מיליון דולר, עלייה של 76% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר.