הצלחה לאבוג'ן בניסוי להגדלת יבולי התירס

החברה, שעוסקת בגילוי של גנים באמצעות מערכת חישובית בשם Athlete, הראתה יחד עם שותפתה Biogemma, כי גן שגילתה משפר את יבול התירס גם בתנאי יובש

חברת אבוג'ן , העוסקת בהשבחה גנטית של צמחים ונסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-142 מיליון שקל, הצליחה בניסוי שדה לבדיקת גנים המגדילים את יבול התירס. הניסוי בוצע במשותף עם חברת הביוטכנולוגיה BioGemma, המהווה חלק מתאגיד החקלאות LimmGrain. שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל ב-2006.

לדברי החברה, הניסוי הראה כי שיבוט של גנים מבית אבוג'ן בתוך התירס, משפר את יבול התירס בתנאים של יובש וגם בתנאים רגילים, בהשוואה לצמחי ביקורת. בכוונת אבוג'ן וביוגמה להרחיב את היקף הניסויים במהלך 2009 במטרה לאשש את התוצאות ולאפיין אילו מבין הגנים שנבדקו משפרים את היבול בצורה הטובה ביותר.

אבוג'ן עוסקת בגילוי של גנים באמצעות מערכת חישובית בשם Athlete. לאחר גילוי משפחות הגנים שיכולות להשפיע בצורה מסוימת, עוברת החברה תהליך של בחירת הגנים המשפיעים ביותר, ניסוי בצמחי מודל, ניסוי שדה יחד עם שותפה, בחירת הגנים הטובים ביותר מניסוי השדה ומסחורם. כך, שניסוי השדה המדובר הוא שלב יחסית מתקדם של התהליך.

הגנים שנבדקו בניסוי הנוכחי, נבחנו בעבר על-ידי אבוג'ן בצמחי עגבניה וגם שם נמצאו כמשפרים יבול תחת תנאי גידול רגילים ותחת תנאי יובש.