משרדי רואי החשבון הגדולים נערכים למשבר ומקצצים בתשלום על שעות נוספות

שותפי משרד KPMG סומך חייקין התבקשו לצמצם הוצאות ופיטרו סטאז'רים ; בארנסט אנד יאנג יקצו לעובדים פחות שעות נוספות ; בקסלמן וקסלמן התבקשו השותפים לאפשר שעות נוספות רק כשאין ברירה

משרדי רואי החשבון הגדולים חותכים בשעות הנוספות של העובדים על רקע המשבר, דבר שעשוי לבוא לידי ביטוי בקיצוץ של עשרות אחוזים למשכורת.

ל"גלובס" נודע כי שותפי משרד KPMG סומך חייקין, המתבסס דווקא על השמנת של הגופים הכלכליים, ובראש ובראשונה בנקים, התבקשו לצמצם הוצאות. בחלק מהמקרים אף פוטרו סטאז'רים במהלך הסטאז' שלהם.

במשרד המוביל בגודלו, ארנסט אנד יאנג, הודיעו בשבוע שעבר לעובדים כי מעתה יחדלו לקבל שעות נוספות כפי שהיה נהוג עד כה אלא רק על-פי המוכתב בחוק. משמעות הדבר היא צמצום של עשרות אחוזים בשכרם של רואי החשבון. הדבר יבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים בהם רואי החשבון עוסקים בהכנת הדו"חות השנתיים וצוברים שעות נוספות רבות.

גם במשרד PwC קסלמן וקסלמן התבקשו השותפים לאפשר שעות נוספות רק במקרים של חוסר ברירה ולהפעיל שיקול-דעת בנושא.

כפי שפורסם לאחרונה, בדלויט בריטמן אלמגור זהר ביצעו קיצוץ רוחבי במשכורות. מדובר בקיצוץ חד - הפחתה של 5% לעובדים ששכרם עד 5,500 שקל וקיצוץ של 10% משכרם של עובדים המרוויחים מ-5,500 שקל ומעלה.

בתוך כך, הודיע משרד שיף הזנפרץ, בראשו עומד נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, על מיזוג משרדו עם משרד וולקן וינברג, בין המשרדים הוותיקים בראיית חשבון. כתוצאה מהמיזוג ימנה המשרד 150 עובדים וידורג במקום השמיני במצבת משרדי רואי החשבון.