הבית הלבן שוקל להשתמש בכספי תוכנית החילוץ הפיננסית שהיקפה 700 מיליארד דולר כדי לחלץ את תעשיית הרכב, לאחר שרק אתמול בלילה דחה הסנאט את תוכנית החילוץ הייחודית לתעשיית הרכב. היקפה של התוכנית שאישורה נדחה עמד על 14 מיליארד דולר. הסיוע עליו מדבר הבית הלבן נוגע לכספי "תוכנית השחרור מנכסים בעייתיים" (Troubled Asset Relief Program, או TARP, א"ו).
ממשל נשיא ארה"ב היוצא, ג'ורג' וו. בוש, "ישקול את כל האופציות העומדות לרשותו", אמרה דוברת הבית הלבן, דנה פרינו. "קריסה תלולה של תעשיית הרכב בדטרויט תביא להשפעה חמורה על כלכלת ארה"ב ויהיה זה לא אחראי מצידנו". עם זאת, אמרה פרינו כי הבית הלבן בדרך כלל מעדיף לתת לשווקים הפיננסיים לקבוע את גורל החברות.
לדברי פרינו, ויועצים בדרג בכיר שוחחו היום (ו') בנוגע לחריפות מצב החירום בו מצויה תעשיית הרכב האמריקנית. הדברים נאמרו על-ידה בשעה בה נשיא ארה"ב טס לטקסס להיות נוכח בטקס חלוקת תארים.
בהצהרה נפרדת, נאמר מוקדם יותר מטעם משרד האוצר האמריקני כי יהיה מוכן לספק ליצרניות הרכב המאריקניות לאחר שהסנאט לא אישר את תוכנית החילוץ הייעודית, כאמור. "בגלל שבית הנבחרים האמריקני כשל מלפעול, נעמוד מוכנים למנוע כשל מיידי עד לכינוסו המחודש של בית הנבחרים האמריקני אשר יכיר בחיוניות ארוכת-הטווח של התעשייה", אמרה דוברת המשרד, ברוקלי מק'לכלין, בהודעה לעיתונות.
עד-כה, נציין, שר האוצר הנרי פולסון, סירב בעקשנות להשתמש בכספי תוכנית החילוץ הפיננסית לצורך חילוץ יצרניות הרכב מקשייהן שלהן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.