מחקר מק'אפי על פשיעה ברשת: "המיתון - חממה לפשיעה מקוונת"

"המיתון הוכיח כי הוא מהווה חממה לפעילות פשיעה, ומצב הפשיעה הקיברנטית עתיד להחמיר ככל שהמשבר הכלכלי ימשוך יותר תשומת-לב"

סוג אחד של מקצועני מחשוב ותקשורת עתיד להרוויח מהמשבר בכלכלה העולמית. "המיתון הוכיח כי הוא מהווה חממה לפעילות פשיעה, ומצב הפשיעה הקיברנטית עתיד להחמיר ככל שהמשבר הכלכלי ימשוך יותר תשומת-לב", זוהי אחת המסקנות שמופיעות בדו"ח השנתי הרביעי של חברת אבטחת המידע מק'אפי שהתפרסם לאחרונה.

הדו"ח מסביר כי המשבר גורם למשתמשים לפנות לאתרי אינטרנט כדי לחפש הצעות עבודה או דילים מוצלחים. "הם בונים על הפחד ואי-הוודאות של המשתמשים ומנצלים את זה שהצרכנים ניתנים לפיתוי ופתוחים להונאות יותר בקלות", טוענים במק'אפי.

המחקר מתייחס בהרחבה ליחס השלטונות לפשעים במרחב הקיברנטי וטוען כי "הפשיעה ברשת תהיה תמיד מתקדמת יותר אם משאבים רציניים לא יופנו למאמצים בינלאומיים. הפשיעה ברשת אינה חשובה מספיק בכדי לקבל עדיפות בסדר היום הממשלתי. האיום של טרור והתמוטטות כלכלית מסיתים את תשומת הלב הפוליטית".

במקביל, טוענים במק'אפי, הפשיעה ברשת הופכת לממוקדת יותר ולמאוגדת יותר וגם כאשר נתפס מישהו הרי מדובר ב"דגי רקק" ולא בפושעים האמיתיים שמצליחים להימלט."יש עדיין מחסור משמעותי באימון והבנה של המרחבים הדיגיטליים ואיסוף עדויות, ע"י כוחות החוק", מסבירים החוקרים. לטענת עורכי המחקר נדרש שיתוף פעולה בינלאומי של ממשלות למלחמה בפשע הקיברנטי בכדי להתגבר על היכולות ושיתופי הפעולה בין משאבים ולהאקרים ברחבי העולם.