בנק נומורה היפני דיווח על "חשיפה מוגבלת" של 300 מיליון דולר לקרנות של מאדוף

שווי הנכסים שניהלה חברת הייעוץ של מאדוף הסתכם ב-17.1 מיליארד דולר, אך משקיעים רבים נחשפו באופן בלתי-ישיר לברנרד מאדוף באמצעות השקעות שבוצעו דרך קרנות גידור ולקוחות אחרים של החברה

נומורה הולדינגס , חברת שירותי הברוקרים הגדולה ביפן, דיווחה היום (ב') על חשיפה בסך 27.5 מיליארד ין (303 מיליון דולר) להונאה של ברנרד מאדוף. החברה ציינה, עם זאת, כי השפעת החשיפה על ההון שלה צפויה להיות מוגבלת.

אחד מדוברי נומורה, שבספטמבר רכשה את הפעילויות של ליהמן ברדרס באסיה-פסיפיק, באירופה ובמזרח התיכון, אמר שהחברה עדיין אינה יכולה לאמוד את היקף ההשפעה המדויק של החשיפה על הרווחים. מצבה הפיננסי של נומורה כבר נפגע מהטלטלות בשווקים הפיננסיים. באוקטובר דיווחה החברה על הפסד נקי בסך 149.5 מיליארד ין באפריל-ספטמבר, המחצית הראשונה של שנת הכספים, והזהירה מהפסדים פוטנציאליים בעתיד בגין חשיפתה לאיסלנד, שניזוקה קשות מהמשבר, וכן בגין אחזקתה בפורטרס אינווסטמנט גרופ.

שווי הנכסים שניהלה חברת הייעוץ של מאדוף הסתכם ב-17.1 מיליארד דולר, אך משקיעים רבים נחשפו באופן בלתי-ישיר למאדוף באמצעות השקעות שבוצעו דרך קרנות גידור ולקוחות אחרים של החברה. לטענת מאדוף עצמו, מסתכמים ההפסדים בכ-50 מיליארד דולר.

היום (ב') בצהריים נסחרה מניית נומורה בעלייה של 1.5%, אך ביצועיה היו חלשים בהשוואה לקפיצה בסך 5.2% של מדד ניקיי 225 .