המשקיעים עדיין לא מאמינים בנפט: ננעל בירידה של כ-2% על 43.6 דולר על אף הצפי כי אופ"ק ייקצץ את התפוקה

ברקליס קפיטל פרסם סקר משקיעים לפיו 81% מהנשאלים מעריכים כי מחיר הנפט יעמוד על לפחות 75 דולר בממוצע, בחמש השנים הקרובות ; אינפקס הולדינגס ופטרובראס חתמו על הסכם לרכישה של 40% ממאגר נפט באקוודור

הנפט ננעל בירידות של כ-2%, על אף הורדת הריבית של ה'פד' והצפי כי אופ"ק יצמצם את היקף התפוקה. הסיום השלילי מוכיח כי "הדובים" עדיין שולטים בשוק הסחורות, והמשקיעים זקוקים לנתונים התומכים בעליית הביקושים לנפט כדי לחזור ולהאמין בזהב השחור.

מחיר הנפט נסחר מוקדם יותר סביב רמת ה-45 דולר לחבית בהמתנה לפסגת אופ"ק שתערך מחר (ד') ועל רקע פרסום נתוני האינפלציה בבריטניה שהצביעו על ירידת מחירים מתונה מהצפוי בחודש נובמבר.

מחר צפויות המדינות החברות בקרטל אופ"ק, החולש על 42% מתפוקת הנפט בעולם, להכריז את על הצמצום החד ביותר בהיקף התפוקה מזה כעשור. 18 מתוך 33 אנליסטים בסקר של בלומברג, מעריכים כי אופ"ק יצמצם את תפוקת הנפט ב-7.3%, או 2 מיליון חביות נפט גולמי ליום. נציין כי הביקוש העולמי לנפט ירד בחודשים האחרונים, בפעם הראשונה מאז 1983.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר ירד ב-2.04% ל-43.6 דולר לחבית בנעילה, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.

ברקליס קפיטל פרסם סקר משקיעים לפיו 81% מהנשאלים מעריכים כי מחיר הנפט יעמוד על לפחות 75 דולר בממוצע, בחמש השנים הקרובות. מהממצאים עולה עוד כי על אף הירידה במחיר הסחורות, המשקיעים ממשיכים להחזיק אותן בתיק ההשקעות שלהם בכדי ליהנות מיתרונות הגיוון שהן מציעות.

עדות לכך היא שכ-46% מהמשקיעים חוזים כי יתנו למכשירי סחורות משקל של 10% בתיק ההשקעות שלהם בשלוש השנים הקרובות. 75% מהנשאלים השיבו כי הם מפיקים תועלת מאסטרטגיות אקטיביות וגם ממכשירי סחורות קצרי/ארוכי מועד. 34% ציינו כי החשש העיקרי שלהם כלפי שוק הסחורות הוא ההאטה בשווקים המתפתחים, המהווים לראייתם מפתח לקביעת מחירי הסחורות.

בסקטור חברות הנפט: חברה בת של אינפקס הולדינגס היפנית ופטרוברס הברזילאית חתמו על הסכם לרכישה משותפת של 40% ממאגר נפט באקוודור. משדה הנפט, הממוקדם במזרח אקוודור, ניתן להפיק נכון לעכשיו 30 אלף חביות ליום.

[לאתר חוזים עתידיים]