תמיר פישמן משלימה גיוס של 70 מיליון דולר לקרן השקעות ברוסיה

הקרן Tamir Fishman-CIG Venture Fund תנוהל בשותפות עם CIG המקומית וחברת השקעות של ממשלת רוסיה - RVC ; התפוקה התעשייתית ברוסיה הצטמצמה בנובמבר בשיעור החד ביותר מאז 1998

קבוצת תמיר פישמן הודיעה היום כי היא עומדת להשלים גיוס של 70 מיליון דולר לקרן השקעות ברוסיה. הקרן, Tamir Fishman-CIG Venture Fund, תנוהל בשותפות עם CIG המקומית וחברת השקעות של ממשלת רוסיה- RVC.

הקמת הקרן הרוסית החדשה תנהל כ-70 מיליון דולר להשקעות בחברות טכנולוגיה ברוסיה, במטרה להוות קטליזאטור למימוש הפוטנציאל הטכנולוגי הקיים ברוסיה.

תמיר פישמן רוסיה הינה קרן הון הסיכון ,מקרב מספר קרנות מתמודדות, אשר זכתה במכרז השני שקיים משרד הכלכלה הרוסי, על מנת לקבל את השקעת ממשלת רוסיה באמצעות החברה הממשלתית RVC.

“בסביבה עסקית כמעט בלתי אפשרית, הצלחנו לסגור קרן של כ- 70 מיליון דולר. כל משבר מהווה גם מקור של הזדמנויות רבות חדשות . אנו מאמינים כי היום השקעות ברוסיה, בתחום הטכנולוגיה, יהיו בין אלו אשר יספקו תשואות עודפות על פני מספר רב של אלטרנטיבות השקעה אחרות", אמר אלדד תמיר, נשיא ומנכ"ל תמיר פישמן.

"הקרבה הגיאוגרפית, השפה והניסיון שנצבר בישראל בקרב דוברי הרוסית, המהווים את אחד מעמודי התווך של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית , מגדילים את יכולתם להשפיע ולתרום להצלחת הקרן. רוסיה היא מדינה עתירת ידע טכנולוגי, רמת ההשכלה גבוהה, וניסיון רב שנים במחקרים פורצי דרך ועל כן יכולה להפוך לאחד מהמרכזים החשובים בעולם להשקעות הון סיכון", הוסי, תמיר.

בתוך כך נציין כי הכלכלה הרוסית מתמודדת עם נתוני מאקרו מאתגרים במיוחד, כשהיום פורסם שהתפוקה התעשייתית של רוסיה הצטמצמה ב-8.7% בנובמבר, לאחר שהציגה עלייה של 0.6% באוקטובר. מדובר בירידה החדה ביותר מאז 1998, כאשר רוסיה לא הצליחה להחזיר חוב של 40 מיליארד דולר. אנליסטים חזו ירידה מתונה בהרבה של כ-1.8%. במונחים חודשיים, התפוקה התעשייתית של רוסיה הצטמצמה ב-10.8% בהשוואה להתרחבות של 2.8% באוקטובר.