הפרה החולבת של קשת: "האח הגדול" הניב רייטינג עונתי ממוצע של 30.8% והכנסות של כ-28 מיליון דולר מפרסום

זאת לא כולל הרייטינג שיירשם הערב בגמר הגדול ; לפי ההערכות, קשת עתידה להכניס כ-1.5 מיליון דולר מפרסומות שישודרו הערב בגמר ; הכנסות קשת משליחת הודעות SMS במהלך העונה - כ-6.5 מיליון שקל

30.8% - זה הרייטינג הממוצע איתו מסיימת זכיינית ערוץ 2 קשת את העונה הראשונה של "האח הגדול". יש לציין כי הרייטינג הממוצע לא כולל את הרייטינג שירשם הערב (ג') בגמר הגדול.

הרייטינג הגבוה הביא גם להכנסות גבוהות, שהביאו את הענף לכנות את התוכנית "הפרה החולבת של קשת": 28 מיליון דולר הכנסות מפרסום (לא כולל חסויות), 6.5 מיליון שקל משליחת הודעות SMS, וצפי להכנסות של 1.5 מיליון דולר רק מפרסומות בגמר הגדול הערב.

עם עלייתה של "האח הגדול", בהפקת קופרמן הפקות שבבעלות אלעד קופרמן, העריך קופרמן כי הרייטינג הממוצע של התוכנית יתייצב על כ-26%. אך כאמור, הבאזז הגדול שיצרה קשת והעימותים על רקע עדתי בתוך הווילה הביאו כנראה להעלאת הרייטינג.

באופן כללי לא נרשם הבדל בין פרקי ההדחה של "האח הגדול", ששודרו בימי שלישי ורשמו רייטינג ממוצע לאורך העונה של 30.9% בקרב משקי-בית יהודיים - לבין הפרקים ששודרו בימי ראשון, אז נרשם רייטינג ממוצע של 30.8%.

מנתונים שנמסרו ל"גלובס" מהוועדה הישראלית למדרוג והופקו על-ידי טלגאל, עולה כי 59.5% מהצופים ב"אח הגדול" הן נשים, לעומת 40.5% גברים. עוד עולה מהנתונים כי שיעורם של אוכלוסיית בני ה-35-44 בקרב הצופים ב"אח הגדול" גדול משיעורם באוכלוסייה, כך גם לגבי אוכלוסיית בני ה-25-34. לעומת זאת, שיעורם של בני ה-55 נמוך משיעורם באוכלוסייה.

דווקא בקריטריון ההשכלה ניתן לראות הבדלים ברורים יותר: מרבית הצופים (37%) ב"אח הגדול" הם בעלי 11-12 שנות לימוד.

"האח הגדול" היא לא התוכנית הראשונה שבה קשת רושמת נתוני רייטינג גבוהים במיוחד. קדמה לה "הראשון בבידור" עם דודו טופז, תוכנית שנחשבה לעתירת רייטינג. בשנת 1998 רשמה התוכנית שיאי רייטינג שאף הגיעו לכ-37%, בדומה לרייטינג שנרשם ב"אח הגדול" בשבועות האחרונים.

ערב השידורים של גמר "האח הגדול", הערב, יהיה כנראה ערב השיא של הטלוויזיה המסחרית בכל הנוגע להכנסה מפרסום. למפרסמים, יהיה זה יום השידור היקר ביותר שהיה אי-פעם - כך מעריכים היום בכירים בענף המדיה.

על-פי ההערכות, קשת תרשום הערב הכנסות מפרסום של כ-1.5 מיליון דולר. על-פי ההערכות, היקף ההכנסות של קשת מפרסום ב"האח הגדול" הגיע לכ-900 אלף דולר בממוצע לתוכנית. העונה כללה - פרט לתוכנית הגמר - 30 תוכניות. המשמעות - בסך-הכל הרוויחה קשת מפרסומות כ-28.5 מיליון דולר.

תוכנית הגמר, שתימתח על שעתיים וחצי, תכלול 7 ברייקים של פרסומות - מתוכם ברייק בן פרסומת אחת בלבד שישודר לפני ההכרזה על הזוכה. החברה המפרסמת בברייק הזכייה תהיה בזק , שקיבלה אותו כחלק מעסקת חסות כוללת.

ההצלחה של קשת בפרסום נובעת משני מרכיבים עיקריים: היכולת לגבות פרמיה של כ-20% על העלות לנקודה בתוכנית הגמר מצד אחד, ומצד שני הציפיות לרייטינג גבוה במיוחד, ויש אף שחוזים כי הערב יישבר גם שיא הרייטינג בטלוויזיה המסחרית.

חגיגה בסלולר

כידוע, מחיר הפרסום מחושב לפי מחיר הנקודה כפול כמות נקודות הרייטינג, וליכולת לייצר רייטינג גבוה יש השפעה על המחיר שישולם בסופו של דבר.

על-פי ההערכות, ינועו המחירים לנקודת רייטינג הערב על 2,000-2,500 שקל - תלוי במיקום הפרסומת במקבץ. בתוכנית רגילה של "האח הגדול" עמד המחיר הממוצע לנקודת רייטינג על כ-1,800 שקל לנקודה - בקרה שלמפרסם לא היה הסכם שנתי. על-פי ההערכות שמרניות, יגיע הרייטינג הממוצע בתוכנית הגמר לכ-35% לפחות. משמעות הדבר היא כי סרטון של כ-30 שניות ללא מיקום מועדף יעלה כ-87 אלף שקל. בחברות המדיה מעריכים כי ה'פיקים' יהיו של 40% ויותר - מה שייקר חלק מעלות התשדירים אף יותר.

בנוסף לפרסומות, שיווקה קשת גם חבילות חסויות המתפרסות על פני כל היום, שמכוונות באופן טבעי לכיוון "האח הגדול". היקפה הכספי של חסות כזאת מגיע לכ-110 אלף שקל - זאת לעומת חבילת חסות "רגילה" של 40 אלף שקל ביום רגיל. בסך-הכל נמכרו לתוכנית הגמר 7 חבילות חסות. כזכור בנוסף היו לתוכנית נותני חסות מרכזיים שהלכו איתה לאורך כל העונה. היקף חסות מרכזית משולבת בתוכן עמדה על כ-1.5 מיליון שקל.

קשת רשמה הכנסות נאות גם בגזרת הסלולר: לפי ההערכות חברות הסלולר, נשלחו בכל שבוע מאז שידור התוכנית כחצי מיליון הודעות SMS בשבוע בכל חברה סלולרית, שהביאו להכנסות של כ-6.5 מיליון שקל לקשת.

ונעבור להכנסות

* 900 אלף דולר - הכנסות מפרסום לכל תוכנית בממוצע

* 110 אלף שקל - חסות ליום השידורים של הגמר

* 1.5 מיליון שקל - חסות מרכזית (עונתית)

* 87 אלף שקל - עלות ספוט 30 שניות (ללא מיקום מועדף) בערב הגמר