וריפון עקפה את הצפי והציגה רווח של 19 סנט למניה; ההכנסות עלו ב-3% והסתכמו ב-244.7 מיליון דולר

הצפי היה לרווח נקי מתואם של 16 סנט למניה ; המניה עולה ב-15% ; פרסמה תחזיותיה לרבעון הראשון 2009 ; צופה להכנסות שינועו בין 220 ל-230 מיליון דולר ; הרווח הנקי צפוי להיות בין 15 ל-19 סנט למניה

חברת וריפון , הדואלית המתמחה במערכות מאובטחות לסליקת אשראי פירסמה היום לאחר סיום המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הרביעי של שנת 2008 שהסתיים ב-31 באוקטובר. החברה פרסמה אזהרת רווח לפני כחודש. במסחר המאוחר מזנקת מניית החברה בכ-15%.

ההכנסות הסתכמו ב-244.7 מיליון דולר, גבוהות ב-3% מההכנסות הנקיות שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מפעילותה הבינלאומית עלתה ב-20% בעוד שבצפון אמריקה נרשמה ירידה של 16%. ההכנסות נטו בשנת 2008 כולה הסתכמו ב-921.9 מיליון דולר, עלייה של 2% ביחס להכנסות בתקופה המקבילה ב-2007.

ההוצאות התפעוליות עלו בצורה חדה ופגעו באופן ניכר ברווח התפעולי של החברה. הוצאות התפעול ברבעון זינקו ל-363.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-67.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-289.4 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד תפעולי של 152 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. רוב העלייה בהוצאות התפעול מיוחסת להוצאות חד פעמיות על מוניטין בהיקף של 285.7 מיליון דולר כמו גם הוצאות על נכסים בלתי מוחשיים הנוגעים לרכישת ליפמן.

הרווח הנקי המתואם (NON GAAP) למניה מדוללת לרבעון הסתכם ב-19 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים שעמד על 16 סנט למניה ולעומת רווח למניה של 14 סנט בתקופה המקבילה אשתקד.

דאגלס ברגרון, מנכ"ל החברה: "בעוד שהתנאים הקשים בכלכלה העולמית נמשכים, הצלחנו להמשיך ולהגדיל את פעילות החברה ולחזק את מעמדה כמובילה עולמית בתחומה. אנו מאמינים כי החברה ממוצבת היטב על מנת להצליח בטווח הארוך".

החברה פרסמה את תחזיותיה לרבעון הראשון של שנת 2009 שצפוי להסתיים ב-31 בינואר 2009. החברה צופה להכנסות שינועו בין 220 ל-230 מיליון דולר. הרווח הנקי צפוי להיות בין 15 ל-19 סנט למניה.

נזכיר כי החברה חזרה לפרסם את דו"חותיה באופן מסודר באוגוסט השנה, אחרי שביצעה עריכה מחודשת של הדו"חות הכספיים לתקופה שבין נובמבר 2006 לבין יולי 2007 במשך תשעה חודשים, וזאת עקב טעויות חשבונאיות שהתגלו ברישום המלאי של מוצרים המצויים בתהליך שניתגלו בדו"חות השנתיים. הטעויות גרמו לניפוח של מלאי הסגירה, הפחיתו את עלות המכירות והגדילו באופן מלאכותי, מוטעה ומטעה את רווחי החברה.