גם העובדים ישלמו: ביהמ"ש אישר את עסקת המכירה של תדיראן-אמפא

במקביל לתשלום 1.5 מיליון שקל לעובדים ע"י רממ השקעות - ישולמו לקופת הפירוק כ-1.5 מיליון שקל נוספים לפי החלוקה הבאה: 500 אלף שקל ע"י רממ השקעות, 500 אלף שקל ע"י בעלי השליטה, והיתרה תשולם ע"י העובדים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (ד') את העסקה למכירת תדיראן-אמפא לחברת רממ השקעות, שתספק מעתה שירות טכני למוצרי היבואנית קריסטל . זאת יומיים בלבד לאחר שהשופטת ורדה אלשיך דחתה את העסקה בטענה כי היא אמנם מטיבה עם העובדים, אך פוגעת בספקים.

לנוכח כשלון אסיפות הנושים החליטה השופטת לעשות ניסיון אחרון, והביאה את הצדדים לדיון שהתקיים היום בשעות הצהריים.

בתום היוועצות בין הצדדים הודיעה המפרקת הזמנית, עו"ד דורית לוי טילר, כי הושגה הסכמה, לפיה במקביל לתשלום של 1.5 מיליון שקל לעובדים על-ידי רממ השקעות - ישולמו לקופת הפירוק כ-1.5 מיליון שקל נוספים לפי החלוקה הבאה: 500 אלף שקל תשלם רממ השקעות, 500 אלף שקל ישלמו בעלי השליטה, והיתרה בשיעור זהה תשולם גם על-ידי העובדים - זאת ככל הנראה על חשבון חלק מהפיצויים ויתר הזכויות שמגיעות להם.

עוד הוסכם כי הסכום הנוסף המתווסף לקופת הפירוק יחולק על-ידי המפרקת לפי סדר הנשיה בדין: ראשית ישולמו לנושים בדין קדימה, והיתרה תחולק לנושים הרגילים - לאחר שהנושים המובטחים הסכימו לוותר על חלקם ולכך שהנושים הרגילים "ידלגו" בסולם הנשייה על פניהם, וזאת חרף זכות הקדימה המוקנית להם כנושים מובטחים.

לדברי השופטת, פועל יוצא מכך הוא כי חלוקת כספי המכר תתבצע עתה על-פי הדין ועל-פי סולם הנשייה הקבוע בחוק - זאת כאשר בדרך זו לא מדובר עוד ב"צביעת" סכומי כסף בניגוד לחוק ובהעדפת נושים (העובדים).

השופטת בירכה על ההסכמה אליה הגיעו בסופו של יום הצדדים ואישרה את העסקה.

הלקוח מפסיד

כפי שפורסם ב"גלובס", גם הלקוחות מפסידים מהליך הפירוק, שכן העסקה מאפשרת לחברת רממ לגבות 120 שקל נוספים בגין הזמנת טכנאי מכל לקוח שברשותו חוזה שירות (ביטוח).

מקריסטל נמסר כי החברה, בשיתוף עם רמ"מ וצוות העובדים שעובר תהליך קליטה מזורז, יחלו כבר היום בהקמה מחדש של שירות הלקוחות של קריסטל. הצוותים יעבדו מסביב לשעון בימים הקרובים, בשאיפה שכבר בתחילת השבוע הבא יעבוד השירות במתכונת מלאה. (פש"ר 2873/08).