המשקיעים באסיפת בעלי האג"ח של PMS דרשו מבעלי השליטה להכניס את היד לכיס ולהזרים הון לחברה

אגרות החוב של חברת הנדל"ן נסחרות בתשואת זבל של 209% ; היקף ההתחייבויות של החברה ענק - 698 מיליון שקל

מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן PMS דורשים מבעלי השליטה שיכניסו את היד לכיס ויזרימו כסף, במיוחד כשנדרש לטענתם סכום נמוך יחסית כדי לסדר את ההדורים עם הבנקים. באסיפת אג"ח שהתקיימה היום (ד') הסבירה הנהלת החברה שהמצב אליו נקלעה - זה יותר סיפור של חוסר מזל.

PMS נמצאת בשליטת אילן ניר (40.2%), ראובן אדלר (3%), אייל חומסקי (3%) וגורמים שהיו שותפים להליך החיתום והפצת האג"ח בשוק. הקבוצה פעילה בתחום הנדל"ן המניב בשבדיה החל משנת 2005.

בשבוע שעבר הודיעה PMS שהבנק השבדי המלווה את פרויקט נדל"ן שלה דורש פירעון מיידי. הבנק נמצא בבעלות בנק איסלנדי שפשט את הרגל והולאם על ידי ממשלת שבדיה. בנק שמולאם דואג ליחסי הלימות ההון שלו ולכן הוא שואף "להחזיר הביתה" כסף כמה שיותר מהר.

הבנק נקלע לקשיים תזרימיים והבנק המרכזי בשוודיה הזרים הון בתמורה לשעבוד מניותיו של הבנק כבטחונות לבנק המרכזי. גם המשפץ של הפרויקט נקלע לקשיים ואין לו כסף להמשיך ולשלם לפועלים. כיום יש עיכוב בעבודה והפועלים מאיימים על מנהלי PMS ואף על הנהלת הבנק בשבדיה.

המממן היחיד של החברה ובנותיה בשבדיה טוען כי החברה הפרה את הסכמי ההלוואה ולכן דורש לפרוע באופן מיידי את כל קו האשראי שהעמיד הבנק לטובת החברות הבנות במסגרת הסכמי המימון שנחתמו עם הבנק.

בין ההפרות שפירט הבנק נציין את עלויות הבנייה בפרויקט Free Harbor אותו מנסה החברה להשלים, שעלו על ההוצאות שנקבעו מול הבנק בתקצוב הפרויקט. עד כה הושקעו בפיתוח הפרויקט כ-114 מיליון שקל מהם כ-86 מיליון שקל על ידי PMS.

מנהל הבנק החליט שאם PMS לא עמדה באבני הדרך של שיפוץ, אז הוא יחלט את כל הנכסים וימכור את כל הנכסים לפי הערכות שווי שלו. בסה"כ חסרים כ-30 מיליון שקל כדי להציל את החברה.

הבנק חילט בשבוע שעבר את כל הנכסים ששועבדו לטובתו בשווי של כ-400 מיליון שקל. הסכום קוזז מתוך אשראי שניתן לחברה בהיקף של 566 מיליון שקל. PMS מנהלת משא ומתן עם קבוצת משקיעים להשקעה בחברה במטרה לפתור את המחלוקת עם הבנק לגבי מימון פרויקט Free Harbor. ככל הנראה מדובר במשקיעים ישראלים.

אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואת זבל של 209%. החברה צריכה לשלם בחודש מאי 2009 קופון חצי שנתי של 2.84%. פדיון הקרן יתחיל רק במאי 2010, 13.7% מדי שנה עד מאי 2015. חברת PMS סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 21.6 מיליון שקל ושחיקה של 35% בהון העצמי לכ-75 מיליון שקל בלבד. היקף ההתחייבויות של החברה ענק - 698 מיליון שקל.

בסיום האסיפה מונתה נציגות במטרה לנהל משא ומתן עם הנהלת החברה.