UBS בעקבות הודעות אישור רכישת באר: "טבע מוסיפה להיות הדפנסיבית ביותר מבין המניות אותן אנו מכסים"

כלל פיננסים ברוקראז': השלמת הרכישה לפני 2009 מונעת מטבע להפחית את הוצאות המחקר ופיתוח בתהליך לאורך זמן, בשל שינוי התקנות החשבונאיות בארה"ב ב-2009

ביום שישי האחרון קיבלה טבע הודעות חיוביות מרשויות הפיקוח בארה"ב (FTC - רשות הסחר האמריקנית) ובאיחוד האירופאי (EU - הוועדה הממונה על הגבלים עסקיים ביבשת) לפיהם תאושר העסקה בה תרכוש את חברת התרופות באר. עלות הרכישה מסתכמת בכ-9.1 מיליארד דולר ומורכבת מתשלום במניות טבע (כ-3 מיליארד דולר), במזומן (4.5 מיליארד דולר) והחוב הקיים של באר (1.6 מיליארד דולר).

בעקבות הודעות האישור הללו, ב-UBS מציינים כי "טבע מוסיפה להיות הדפנסיבית ביותר מבין המניות אותן אנו מכסים". בבנק השוויצרי ממשיכים להעניק למניית טבע המלצת "קניה" במחיר יעד של 54 דולר - 24.1% מעל שער הנעילה של תעודות הפיקדון האמריקניות של חברת התרופות אשר נסחרות בנאסד"ק בארה"ב.

בכלל פיננסים ברוקראז' מציינים, כי השלמת הרכישה לפני 2009 מונעת מטבע להפחית את הוצאות המחקר ופיתוח בתהליך לאורך זמן, בשל שינוי התקנות החשבונאיות בארה"ב ב-2009. לפי התקינה החשבונאית החדשה, הוצאות המו"פ החל מ-2009 יופחתו למשך עשור בקירוב (הפחתה שאינה בשיטת הקו הישר), כך שטבע יכולה "לנקות" מהמאזן עדיין את כלל ההפחתה בבת אחת, באופן שלא ישפיע על הרווח Non-GAAP (רווח שלא על פי העקרונות החשבונאיים המקובלים) למניה. גם בבית ההשקעות לא משנים את ההמלצה ("תשואת שוק") ואת מחיר היעד - 48.5 דולר, הגבוה ב-11.5% משער הנעילה, בהתאמה.

טבע תשלים את הרכישה בעוד יומיים (ג') ותספק תחזית מעודכנת לתוצאותיה הכספיות הכוללות את באר במועד פרסום הדו"חות השנתיים, ב-9 בפברואר 2009. ב-UBS מציינים כי "היקף התרופות עליהן תצטרך לוותר טבע במהלך המיזוג הוא מזערי והכנסותיהן מסתכמות ב-66 מיליון דולר - ללא השפעה מהותית על התחזית שלנו". בארה"ב מכרה טבע 15 תרופות לווטסון תמורת 36 מיליון דולר (מתוך סל של 16 תרופות), מבלי לכלול את התרופות בפיתוח. בנוסף, צריכה החברה לקבל תמלוגים בהתאם לעמידה ביעדי המכירות ולייצר לווטסון חלק מהתרופות. באירופה מדובר ב-15 תרופות נגד סרטן מדינות אירופה המזרחית.

בכלל פיננסים ברוקראז' מעריכים כי הרווח למניה השנה יעמוד על 2.83 דולר, ובשנה הבאה על 2.89 דולר כשמחיר היעד משקף מכפיל 14 על הרווח הצפוי ב-2010 - 3.45 דולר. ב-UBS צפויים לעדכן את התחזית עם השלמת המיזוג ביום שלישי.

טבעטבע