שיכון ובינוי מפטרת כ-50 עובדים; הערכות - לא יפוטרו בכירים

החברה מעסיקה כ-2,000 איש בחטיבותיה השונות ובחברות הבנות שלה ; הערכות - חטיבות וחברות בנות של הקבוצה לא צפויות להיסגר כתוצאה מהמהלך ; "החברה מבצעת תהליכי התייעלות בחברה ובחברות בנות כחלק מהערכות לתקופה העוברת על המשק בארץ ובעולם"

כ-50 עובדים מקבוצת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, יפוטרו בימים הקרובים במסגרת תוכנית התייעלות שמנהיגה הקבוצה. העובדים שייאבדו את עבודתם עובדים בחטיבות הקבוצה בארץ.

לפי הערכות, העובדים שצפויים לקבל הודעת פיטורים הם לא בדרגות בכירות. החברה מעסיקה כ-2,000 איש בחטיבותיה השונות ובחברות בנות שלה. בהודעה של החברה נכתב כי "חברת שיכון ובינוי מבצעת תהליכי התייעלות בחברה ובחברות בנות, כחלק מהערכות לתקופה העוברת על המשק בארץ ובעולם".

ההערכות הן, שלמרות שהחברה מתחילה להנהיג תהליכי קיצוץ, הרי שחטיבות וחברות בנות של הקבוצה לא צפויות להיסגר כתוצאה מהמהלך. קבוצת שיכון ובינוי פועלת בישראל ומחוצה לה בענפי הנדל"ן והתשתיות בתחומי הרכישה, תכנון, השבחה ופיתוח של מקרקעין, מכירת מקרקעין, החזקה והשכרה של נכסים מניבים, קבלנות סלילה ותשתיות, קבלנות בנייה, יצור חומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות ופעילויות נוספות לרבות ביצוע השקעות ופעילות בתחום איכות הסביבה.

בחו"ל פועלת הקבוצה בעיקר במדינות מערב ומזרח אפריקה, מרכז אמריקה ומזרח-מרכז אירופה, בתחום קבלנות התשתית, בהחזקה והשכרה של נכסים מניבים ובייזום למגורים. לאחרונה נכנסה החברה להשקעות בתחום הסולארי בספרד. כאמור, ההערכות הן שמהלך הקיצוצים לא ישפיע על עובדי החברה בחטיבותיה בחו"ל.

בדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של השנה רשמה שיכון ובינוי גידול בהפסדים המיוחסים לבעלי מניות הרוב לכדי 34.2 מיליון שקל על רקע הפרשות חד פעמיות. ברבעון המקביל אשתקד ההפסד עמד על 2.1 מיליון שקל. עוד נכתב בדו"ח כי הקיטון בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בסך 156 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים בסך 509 מיליון שקל אשתקד, נובע, בין היתר, מכך שבתקופת הדו"ח נרכש מלאי קרקעות בהיקף של כ-217 מיליון שקל, בעיקר בארץ.