שוקי גלייטמן מצא את הכלה: הבלאנק צ'ק ATAC יתמזג עם ביונס

כך לפי הערכות שהגיעו לידי "גלובס" ; ל-ATAC נותרו ימים ספורים להודיע על מיזוג צפוי בטרם תאלץ להתפרק ולהחזיר ההון שגייסה לבעלי המניות

לשוקי גלייטמן, ממקימי חברת הבלאנק צ'ק ATAC, אולי יש עוד תקווה. כזכור, ל-ATAC, חברת הצ'ק הפתוח אליה גייס גלייטמן 172.5 מיליון דולר לפני כשנה וחצי, נותרו ימים ספורים להודיע על מיזוג עתידי, בטרם תיאלץ להתפרק ולהחזיר את ההון שגייסה לבעלי מניותיה.

עם זאת, מהודעה שפרסמה היום קרן ההון תעוזה עולה כי ייתכן וגלייטמן קרוב להגשמת היעד של ATAC.

תעוזה, הנסחרת בבורסה המקומית, ציינה כי ביונס (Bioness), אחת מחברות הפורטפוליו, חתמה על מזכר הבנות לפיו תתמזג עם חברה ציבורית בארה"ב "שגייסה כסף מהציבור לשם מיזוג פעילות של חברה עתירת טכנולוגיה לתוכה, ולה יתרת מזומנים של כ-175 מיליון דולר", דברי ההודעה.

ובכן, לפי ההערכות שהגיעו לידי "גלובס", רוב הסיכויים הם כי מדובר בלא אחרת מאשר ATAC, ויתרת המזומנים לעיל היא אחת האסמכתות לכך.

כך או אחרת, במסגרת המיזוג תועבר כל פעילות חברת ביונס לחברה הציבורית, ובעלי המניות של ביונס יחזיקו לאחר המיזוג בכ-54.5% מהון המניות של החברה הממוזגת.

ביונס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות לשחזור תפקוד של חלק מהפונקציות של הידיים והרגליים לנפגעים כתוצאה משבץ מוחין או מפגיעה בחוליות העליונות של עמוד השדרה.

למוצרים יש אישור FDA לשיווק בארה"ב, ואישור CE לשיווק באירופה. לתעוזה יש אחזקה של 6% בחברה.

ביונס, שבמקורה היא אמריקנית ובשליטת אלפרד מאן, עלתה לכותרות הישראליות כשרכשה לפני כשנתיים את נ.א.ס.ס הישראלית תמורת 75 מיליון דולר. תוצר המיזוג בין השתיים צפוי לסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות של 20 מיליון דולר בקירוב, ואילו בשנת 2009 מקווה החברה להכפיל את הכנסותיה.