ישראל התלוננה באו"ם על התגברות ירי רקטות הקסאם

שגרירת ישראל באו"ם הגישה תלונה למזכ"ל האו"ם בו היא מבהירה כי ישראל לא תהסס להגיב ; במשרד החוץ פותחים במתקפת הסברה ברחבי העולם על המצב ביישובי עוטף עזה כדי להכין את דעת הקהל לפעולה אפשרית של צה"ל ברצועה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שרת החוץ ציפי לבני כינסה אמש דיון מיוחד במשרד החוץ בירושלים, בהשתתפות בכירי המשרד, בכדי לדון בהסלמה בדרום הארץ מאז ראשית השבוע שעבר. בדיון הוחלט לפתוח במסע הסברה בעולם כדי "להכין את הקרקע" לפעולה צבאית אפשרית ברצועת עזה.

בתום הדיון הנחתה השרה לבני לפתוח בסדרה של פעולות מדיניות במטרה להרחיב את מרחב הלגיטימציה של ישראל לכל פעולה אפשרית ברצועת עזה. לבני הנחתה את נציגויות ישראל בחו"ל ואת אגפי המשרד השונים להבהיר את חומרת המצב בדרום מבחינתה של ישראל ולהטיל את האחריות הכוללת למצב הביטחוני וההומניטרי ברצועה על חמאס.

בישראל מתכוונים להדגיש גם את חובת המדינה להגן על אזרחיה. שגרירת ישראל באו"ם, פרופ' גבריאלה שלו פנתה למזכ"ל האו"ם, בן קי מון, בתלונה חריפה עקב ההחמרה בירי רקטות הקסאם לעבר ישראל. שלו הדגישה בפנייתה כי מדינת ישראל לא תהסס להגיב לתוקפנות מצד ארגון החמאס.

"חמאס שיפר את ירי הקסאם"

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול הזהיר ראש השב"כ יובל דסקין כי "חמאס שיפר את יכולת הירי תלול המסלול לרקטות קסאם ועתה יכולות רקטות הקסאם להגיע לאשדוד, לקריית גת ולפאתי באר שבע". עם זאת, הדגיש דסקין, כי ראשי חמאס עודם חוששים מעימות עם ישראל.

גם שר הביטחון אהוד ברק דיבר בישיבת הממשלה ואמר: "את המצב הנוכחי לא ניתן לקבל. החזרת השקט דורשת פעולה רחבה".

משעות הבוקר אתמול נורו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום. בשעות הערב נפל קסאם נפל סמוך לקיבוץ בשטח המועצה האזורית שער הנגב. נזק נגרם לבתי מגורים וכמה תושבים לקו בחרדה.

מאוחר יותר תקף חיל האוויר שני משגרי קסאם - אחד מהם ערוך וחמוש לשיגור. התקיפה נערכה באזור סג'אעיה, מזרחית לעיר עזה. בצה"ל מדווחים כי זיהוי פגיעה במטרה.