הסוף של בלקבורן רוברס?

יו"ר קבוצת הכדורגל האנגלית טוען כי במידה והמועדון ידרדר לליגה השנייה, וההכנסות השנתיות יצנחו מ-56 מיליון ליש"ט לכ-22 מיליון ליש"ט, צפויה בלקבורן להיכנס להפסדים כבדים וכלל לא בטוח שתוכל להמשיך להתקיים

היו"ר של בלקבורן רוברס, ג'ון וויליאמס, חושש כי ההשלכות של ירידת ליגה הן קריטיות עבור מועדון הכדורגל האנגלי. הקבוצה פיטרה בשבוע שעבר את מאמנה, פול אינס, אחרי שהפסידה עשרה משחקים בפרמיירליג. סם אלרדייס החליף אותו בתפקיד ובמשחק הבכורה שלו פתח עם ניצחון 0-3 על סטוק סיטי, אך בלקבורן עדיין מדורגת מתחת לקו האדום, במרחק של שלוש נקודות מחוף מבטחים.

לדברי וויליאמס, אם המועדון ידרדר לליגת המשנה, ההכנסות השנתיות שלו ייצנחו מ-56 מיליון ליש"ט ל-22 מיליון ליש"ט בלבד. בשנתיים הראשונות בצ'מפיונשיפ מקבלים המועדונים שירדו מהפרמיירליג מענק ירידה בסך 13 מיליון ליש"ט, אך ברגע שהכסף הזה ייגמר, וויליאמס לא בטוח שהמועדון יוכל להמשיך להתקיים.

החשש של וויליאמס נובע מהעובדה ששווי שכר השחקנים עומד על כ-85% מההכנסות השנתיות של המועדון, למרות שהתנהלות כלכלית בריאה של קבוצת כדורגל מחייבת לא לעבור את ה-50%. במידה והקבוצה לא תצליח להיפטר מחלק גדול מהחוזים של שחקניה, היא צפויה להיכנס להפסדים כספיים כבדים. "יש לנו בסיס אוהדים קטן יחסית, וברור שהוא לא ייגדל אם נרד ליגה", הוסיף וויליאמס בראיון לתקשורת האנגלית. "אנחנו ממש לא יכולים להרשות לעצמינו לאבד את המקום שלנו בפרמיירליג".