בית המשפט מחק תביעה שהוגשה נגד קשת וקופרמן הפקות

בתביעה שהוגשה על ידי השחקן זבולון מושיאשוילי נטען כי היו לו זכויות בתוכנית הטלוויזיה "מחפש את היורש" בכיכובו של אורי גלר

בית המשפט המחוזי בתל אביב מחק את תביעתו של השחקן זבולון מושיאשוילי נגד זכיינית ערוץ 2 קשת, קופרמן הפקות ושי נשר, בנוגע לתוכניתו של אורי גלר "מחפש את היורש". בית המשפט הכריע כי קופרמן הפקות וקשת לא היו מעורבות בהסכם שנחתם בין התובעים לבין עצמם והביא לסילוק התביעה על הסף בשל העדר עילה.

לפני למעלה משנתיים הגישו השחקן מושישאשוילי, כוכב הסדרה "שמש", מעין הפקות ואלפא מג'יק תביעה נגד קשת, קופרמן הפקות ושי נשר. בתביעה נטען, כי בין מושיאשוילי, מעין הפקות ואלפא מג'יק נערך הסכם לפיו אלפא מג'יק העבירה לנתבעים זכויות בתוכנית טלוויזיה שהגתה בכיכובו של אורי גלר תמורת 10% מסכום המכירה לכל גורם משדר בישראל. בית המשפט התבקש להצהיר בתביעה כי ההסכם נחתם בין התובעים ובין עצמם והיה תקף עד למועד פקיעתו.

קשת, קופרמן הפקות ושי נשר, אשר יוצגו על ידי עורכי הדין רם ז'אן ושירי כשר-חיטין ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות', טענו כי הנתבעים כלל אינם צד להסכם ובמסגרת התביעה לא הועלתה כל טענה עובדתית בנוגע למעורבותם בעריכתו או לאחריה. לפיכך, הגישו הנתבעים בקשה לסילוק התביעה על הסף אשר התקבלה על ידי בית המשפט.

בראיון שפורסם לפני כשנתיים עם אלעד קופרמן, בעלי קופרמן הפקות, הוא התייחס לעניין התביעה ואמר כי הרעיון של "מחפש את היורש" החל בינו לבין אבי ניר מנכ"ל קשת. "הכל התחיל כשעבדנו על סדרה שקוראים לה 'תוציאו אותי החוצה, אני סלבריטי' והיינו במשא ומתן לרכישת הזכויות שכן מדובר בפורמט אנגלי. זו סדרה שבה בוחרים עשרה סלבריטאים בריטים, זורקים אותם באי באוסטרליה והם חיים שם שבועיים. אחד המשתתפים היה גלר. היינו בתהליך של פיתוח התוכנית ואפילו התחלנו בהפקתה, אך בגלל המלחמה הפסקנו. אז ראיתי את גלר בקלטות ולילה אחד שלחתי מייל לאבי ניר עם רעיון של 'נעשה משהו עם גלר' ואבי התלהב. בצירוף מקרים, גלר שהה באותם ימים בארץ, נפגשנו איתו והקמנו צוות יחד עם אנשי קשת ופיתחנו את התוכנית. זהו". לגבי התביעה של מושיאשוילי אמר אז קופרמן כי, "אני לא יודע מאיפה הוא הביא את זה. אין לי מושג".