החוקרים בודקים עובד ותיק בפירמה של מיידוף; משקיעה הגישה תביעת פיצויים נגד ה-SEC

החוקרים מנסים להגיע לרישומים מהימנים של פעילות ההשקעות של החברה, לאחר שהמסמכים שנמצאו עד כה התבררו כמזויפים רואה החשבון החתום על הדו"חות זומן לחקירה

החוקרים שבודקים את ההונאה לכאורה שביצע מנהל ההשקעות ברנרד מיידוף מתמקדים בבדיקת תפקודו של עובד בחברת מיידוף שטיפל בחשבונות הלקוחות. כך דיווח אתמול (ב') ה"וול סטריט ג'ורנל", בצטטו מקור שמקורב לחקירה.

החקורים בודקים את תפקודו של פרנק דיפסקאלי, שעבד בחברתו של מיידוף במשך יותר מ-30 שנה. הג'ורנל דיווח גם כי החוקרים הוציאו גם צו זימון לדיוויד פריהלינג, רואה חשבון בניו יורק שביצע את הביקורת על הדו"חות הכספיים של החברה.

המרדף אחר המסמכים

לפי המקור פריהלינג זומן לחקירה והוא צווה להביא איתו מסמכים משנת 2000 ואילך, הנוגעים לפעולות שביצעה מיידוף סקיוריטיס. אנדרו לנקלר, עורך דינו של פריהלינג, סירב להגיב על הדברים. לא ניתן היה להשיג את מארק מקאסיי, המייצג את דיפסקאלי.

הבולשת הפדרלית (FBI), התובעים הפדרליים ורשות ניירות הערך הפדרלית (SEC), חוקרות אם מיידוף הונה עשרות אלפי משקיעים, כולל קרנות צדקה ועסקים ברחבי העולם. מיידוף נעצר ב-11 בדצמבר והואשם בהונאה חמורה בניירות ערך. לפי התביעה, מיידוף הודה בחקירתו כי החברה שהוא ניהל היתה למעשה "הונאת פונזי" בהיקף 50 מיליארד דולר.

שהרשות תשלם פיצוי

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח גם כי משקיעה שהפסידה קרוב ל-2 מיליון דולר בתרמית של מיידוף הגישה אתמול תלונה נגד ה-SEC, בטענה שרשות ניירות ערך התרשלה בכך שלמרות התרעות שונות שהגיעו אליה במהלך השנים, הרשות לא חקרה את החברה ולא הצליחה לעצור את ההונאה שנמשכה עשרות שנים.

פיליס מולכטסקי, פנסיונרית בת61 מוואלי קוטג', ניו יורק, מבקשת מבית המשפט שיפסוק לה פיצויים בסך 1.7 מיליון דולר מהרשות. לפי הג'ורנל, זו הפעם הראשונה שבה מנסה משקיע להחזיר לעצמו את כספו האבוד מרשויות הפיקוח.

"תפקידה הסטטוטורי של ה-SEC הוא להגן על המשקיעים", אמר הווארד אליסופון, עורך הדין שמייצג את מולכטסקי. "אנו חשים שהם נכשלו בתפקידם במקרה הזה". אליסופון שימש בעבר כפרקליט ביחידת האכיפה של ה-SEC.